beetje ongerust!

A

Anoniem

Guest
Ik heb een vraagje
Ik ben 3 weken geleden op een nieuwe afdeling begonnen met werken na 3 maanden thuis gezeten te hebben na een arbeids conflict.
Nu merk ik dat ik dus ook al 3 weken erge last van mijn buik heb tijdens het werk en vaak duizelig ben met hartkloppingen. De pijn in mijn buik zit net boven mijn schaambeen en het voelt een beetje hetzelfde als bv kramp in je kuit, zelfs lopen gaat dan moeilijk.  Als ik thuis kom dan ga ik even op de bank liggen en dan trekt het wel weer weg.
Ik heb me vandaag mar even ziek gemeld want ik kon echt niet meer, ik ben gesloopt.
heeft iemand  enig idee wat dit kan zijn? en wat ik eraan kan doen

groetjes,
patricia
1ste kindje 20w1d

Die pijn bij je schaambeen zou bekkeninstabiliteit kunnen zijn, ik heb het zelf niet dus weet dit niet zeker, misschien dat iemand anders je daar antwoord op kan geven. Die duizeligheid kan zijn omdat je bloddruk lager is rond deze periode van je zwangerschap en de hartkloppingen komen omdat je zo'n 2 liter bloed meer moet rondpompen, dus je hart wordt stevig aan het werk gezet!

Ik zou met die pijn aan je schaambeen toch even langs je VK gaan, want die kan beter zeggen wat het is dan wie ook!!

Doe rustig aan en succes!

X Saskia

bedankt voor je reactie. aan jou uitleg heb ik veel meer dan de uitleg van de vk.
Ik heb haar vandaag even gebeld en het enige wat ze zei was: Ik zie geen bijzonderheden op je kaart staan dus zal het wel niks ernstig zijn. (Ze vroeg niet eens waar in mijn buik de pijn zat.)  Daar moest ik het dus maar mee doen.
Ik ben blij dat jij mij in ieder geval een beetje gerust heb kunnen stellen.
Ik ben vandaag nog wel thuis gebleven want de pijn is niet gezakt. Ik kijk het nog even aan en anders maar naar de huisarts, misschien dat hij wel wil luisteren.

In ieder geval bedankt!

groetjes,
Patricia

Hoi Patricia,

Wat vervelend dat de verloskundige zo nonchalant omgaat met je vraag.
Ik heb de laatste paar weken een drukkende pijn (voelt als een soort flinke blauwe plek) bij mijn schaambeen. Volgens de vk is het kindje al een beetje aan het indalen en ik heb daarnaast ook bekkeninstabiliteit dus daar kon het volgens haar ook aan liggen.
Het was in ieder geval niks om me zorgen over te maken.

Ik hoop dat de pijn minder wordt en je verder kunt genieten van je zwangerschap.

Groetjes,
Diana (33 weken en 1 dag)

Terug
Bovenaan