beetje onsmakelijk: maar weet iemand hoe dit kan?

Hoi allen,

Ik ben sinds een paar dagen ongesteld en wilde gisteren een tampon gebruiken. Maar: ik kreeg hem er niet in!!! Hij gleed zo weer terug. Normaal gesproken gaat dit heel makkelijk. Maar nu, ik snap het niet
Weet iemand hoe dit kan? Ik heb ook al wel weer seks gehad na de bevalling en dat ging prima. Geen pijn ofzo, het ging best soepel. De laatste keer ging wel wat minder, wat stroever, maar het deed geen pijn. En nu, met zo'n stomme tampon lukt het niet!!
Kan dit komen door de bevalling ofzo?

Groetjes

hoi
het kan zijn dat je bloed wat slijmeriger is zo vlak na de bevalling,misschien komt het daardoor?en het is natuurlijk nog een beetje uit model.anders weet ik t niet.ik heb t nog niet geprobeerd.
groetjes kari

Hoi,

Ik heb dit ook sinds ik ben bevallen. Dit komt doordat je bekkenbodemspieren nog niet genoeg zijn aangespannen, deze hebben tijdens je zwangerschap en de bevalling het zwaar te verduren gehad! Ze zijn als het ware verslapt. Door je bekkenbodemspieren flink te trainen (aanspannen/ontspannen) moet dit weer goed komen! Dit kan heel lang duren vooral als je nog bv geeft. (hormonen). Vaak zeggen vrouwen dat ze na hun bevalling een grotere maat tampon nodig hebben, maar dit betekend dus eingelijk dat hun spieren nog verslapt zijn.
Sommige vrouwen hebben bijv. ook moeite om hun plas op te houden, dit komt ook hierdoor.
We hebben het hier tijdens de nagym van de zwangerschapsgymnastiek over gehad, vandaar dat ik dit weet.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Groetjes Janine

Hoi Emmy,

Nou, wat mij betreft heb je nog mazzel...want ik kreeg hem er de eerste keer niet meer uit! Ik had het gevoel dat hij nogal snel vol zat en wilde hem na een uurtje verversen...en toen gaf hij geen milimeter mee. Dat heeft me nog heel wat geduld, gefrummel en ontspanningsoefeningen gekost...

Maar volgens mij duurt het gewoon een tijdje voordat alles weer normaal werkt en zijn normale vorm terug krijgt. En misschien dat een ander merk of formaat beter werkt nu voor jou?

Groetjes,

Eveline

Hoi
bij mij gaan ze er ook niet gemakelijk erin zoals vroeger'
komt idd door die spieren...
Maar wees gerust komt vanzelf wel weer goed..zucht we weten alleen niet waneer..

xxjes sylvia

Hmm, ben ik toch blij dat ik altijd al een maandverband-meid ben geweest...
Dat past altijd!
Veel succes allemaal.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (14,5 weken)

Terug
Bovenaan