Beetje onzeker af en toe!

Hey dames,

Herkennen jullie deze gedachten??? Soms kunnen ze je ineens heel erg bezig houden!

* groeit het wel goed?
* leeft het nog wel?
* ontwikkeld het zich goed?
* Is het wel gezond?

Soms kunnen me die vragen enorm bespringen en heb ik er echt last van! Tot nu toe heb ik eigenlijk geen reden, maar ik kan echt denken in "als dit, als dat..." wat totaal geen zin heeft en totaal geen aanleiding heeft.

je wilt zo graag dat het allemaal goed gaat.... hoe gaan jullie hiermee om?

xxx mij

Hoi,

Ja dat heb ik ook wel die gedachten.
8 december moeten wij naar verloskundige en ben dan altijd blij om het hartje weer te horen en dat alles goed is.
Zaterdag 11 december hebbben we een 3d echo en dan kunnen ze ook zien wat het word..nog 3 weken wachten erg spannend.
Op de echo kunnen ze dan ook de groei zien en we hopen dat alles goed gegroeit is.
Vorige week heb ik voor het eerst ons kindje voelen schoppen.
Mijn man en ik waren zo blij!
Bloempje,Voel jij het nu ook al vaker schoppen?

xxx

oooo ja, en het wordt nog erger. Dan krijg je rare dromen waar er van alles gebeurd met je kleine. En als de kleine er is maak je je nog steeds zorgen of het wel goed gaat en of je het wel goed doet. En volgens vrienden/familie/ouders blijf je dat ALTIJD doen. zelfs als ze volwassen zijn.

Maak je niet druk. Met de kleine gaat alles prima. Je doet het geweldig, En je gaat een super mama worden !!!!!
Wat je ook doet....als je het met liefde doet..ben je een geweldige mama (al zullen sommige altijd kritiek hebben)

Dus maak je niet druk. Iedereen is bang en onzeker maar komt allemaal goed....schatje (hahaha dat komt uit die reclame)

Heel herkenbaar... ik ben er gelukkig net vanaf.
Ik dacht op een gegeven moment: heb ik het nou gedroomd? ben ik wel zwanger? ik merk niets, voel niets, zal alles wel goed gaan, is mijn kindje nog in mijn buik?
Het was vreselijk, vooral omdat niemand deze onzekerheid eigenlijk begrijpt...
ach meid, natuurlijk is alles goed, niets aan de hand...
Maar dat is geen geruststelling!

Wij zijn 3 weken geleden weer voor een echo gegaan, toen ik zag hoe mijn kindje eruit zag en lekker aant spartelen was ( dat was met 12 weken ) toen dacht ik eindelijk, ahhhhhhhh, alles is goed!!
Nu een beginnend buikje, ik zie het weer helemaal zitten.

Denk dat deze zorgen erbij horen, misschien een begin van het mamainstinct dat nu naar boven komt.
sterkte!!

ik heb precies hetzelfde. Bij de 12 weken echo was alles prima en bij de 15 weken klopte het hartje goed en was het flink bewegelijk. Nu zit je te wachten op die 20 weken echo. Ik vraag nu continu aan vriendinnen of het allemaal nog wel in orde zou zijn. Ben nu iets meer dan 17 weken en voel verder nog niets, of ik weet niet wat ik moet voelen. Het lijkt af en toe of ik word gekieteld maar dat kan natuurlijk ook iets anders zijn. Begin volgens mij mn banden nu wel weer meer te voelen, en omdat dit bij mij altijd gepaard gaat met een steek ben ik altijd bang dat het dan fout gaat of zit. Maar we gaan gewoon uit van het beste en zit met spanning te wachten op die 20 weken echo!!!
Succes verder...

ik heb precies hetzelfde. Bij de 12 weken echo was alles prima en bij de 15 weken klopte het hartje goed en was het flink bewegelijk. Nu zit je te wachten op die 20 weken echo. Ik vraag nu continu aan vriendinnen of het allemaal nog wel in orde zou zijn. Ben nu iets meer dan 17 weken en voel verder nog niets, of ik weet niet wat ik moet voelen. Het lijkt af en toe of ik word gekieteld maar dat kan natuurlijk ook iets anders zijn. Begin volgens mij mn banden nu wel weer meer te voelen, en omdat dit bij mij altijd gepaard gaat met een steek ben ik altijd bang dat het dan fout gaat of zit. Maar we gaan gewoon uit van het beste en zit met spanning te wachten op die 20 weken echo!!!
Succes verder...

Oh ja hoor, heel herkenbaar. Zeker nu een vriendin van mij met 7 weken een miskraam heeft gehad en ik m;n kindje nog niet voel. Ik maak me soms best zorgen of het allemaal wel goed gaat daar binnen ;-) maar zal vast wel.....

Hoi hoi,

Bij de eerste zwangerschap had ik er ook last van je. Nu bij de tweede eigenlijk niet. Wat mij heeft geholpen tijdens de zwangerschap is een doptone voor thuis. Als ik me dan echt ongerust voelde, dan ging ik even naar het hartje luisteren. Maar schrik niet als je het een keertje niet hoort, het kan dan net zo goed zijn dat je baby is omgedraaid of iets dergelijks.

Groetjes Glenda

Terug
Bovenaan