Beetje onzeker gewicht baby

<p>Hoi allemaal,</p><p>Graag wil ik jullie mening/ervaring. Mijn zoontje is nu 11 maanden (over 2 weekjes wordt hij 1)</p><p>Nu komen we bij het consultatiebureau vandaan en hij weegt 12 kilo. Er wordt gezegd dat hij ‘hard’ groeit, hij ziet er gezond uit en is een vrolijk mannetje. Ik weet dat ik die opmerking moet loslaten maar doe ik iets verkeerds?</p><p>Hij eet goed en gezond, daar hadden ze niks op te zeggen, hij kruipt/tijgert nog niet. Pff heb ff jullie steun nodig, begin zomaar aan mezelf te twijfelen. Hoeveel woog/weegt jullie kleine op deze leeftijd?</p><p>Groetjes van een moeder in twijfel</p>

Is hij lang? Als ze gaan lopen vallen ze wel wat af hoor, of neemt de gewichtstoename af iig. En je kan in een schema zien wat gemiddeld is. Als de ouders groot zijn, is het kind dat ook. Mijn dochter was met 1 jaar 9 kilo en daarmee geloof ik net onder t gemiddelde voor een meisje. Jongens zijn volgens mij gemiddeld tegen de 10 kilo. Maar als ze bij t cb zich geen zorgen maken, zou ik dat zelf ook zeeeeker niet doen.

Hi StepphW,
Bedankt voor je reactie. Hij is 75 cm. We zijn allemaal wat stevig (beide kanten van familie). Als je naar hem kijkt zie je gewoon een schattig kereltje, je zou niet zeggen dat hij 12 kilo is.
Ze maken zich geen zorgen bij het cb, maar het liefst hoor je ze zeggen, hij groeit supernormaal.
Bedankt voor je aanmoedigende woorden, doet me even goed. Als het je kind is doet het wel wat me je zeg pff

Mijn dochter woog met bijna 12 maanden 11,6 kilo, was 77 cm en kroop ook nog niet. Inmiddels 14 maanden, 12,2 kilo en 81 cm en zit met beide ook boven het gemiddelde, cb heeft hier nooit moeilijk over gedaan. Inmiddels kruipt & staat ze en doet zelfs pogingen tot lopen dus nu zal het wat minder snel gaan haha. Niks om je zorgen over te maken! 

Mijn 2 dochters wogen ook ruim 11kg bij 11 maanden! Bij geboorte ook allebei rond de 4kg. Dus beide flinke dames, maar totaal niet te dik hoor! Ze hebben altijd hun lijntje gevolgd, geen enorme uitschieters dus dan is het goed hè. Mijn man en ik zijn ook allebei 1.85m en 85kg.
De oudste is nu  3 jaar, de jongste 14 maanden. De oudste is een lange dunne peuter nu. Totaal niet dik. De jongste kraakt haar vetjes ook wel kwijt nu ze loopt en rent. Is al een enorm verschil met 4 maanden terug. 
Baby's mogen gewoon lekker vetjes hebben en je zal echt zien dat je kindje tussen de 12-18 maanden de lengte in groeit en gaat kruipen en lopen en dan wordt hij echt langer en slanker. 
Vanaf 12.5 maanden gaf ik nog 2 flessen per dag (7.00 en 19.00) verder gewoon met de pot mee eten. Een enkele  keer s nachts nog 90cc voeding. Elke dag gewoon fruit, brood, groente, een koekje etc. Een enkele keer een klein snoepje of zomaar 10 nibbit-chipjes. Ik geef er niks om. Mn kinderen zijn echt niet te dik en ze mogen soms best een wat lekkers.
Laat je niet gek maken hoor!!

Dankje voor je berichtje, heel erg lief.
Het is erg  moeilijk voor mij om te horen (ivm eetstoornis, herstellende ervan) Doet me erg goed om dit te lezen.

Dankjewe CvB,
Lees het gewoon met tranen in mijn ogen. Ligt erg gevoelig bij mij. Ben erg blij jullie reacties te lezen, voelde me gelijk een slechte ouder. Ik zal mijn best doen er niet druk om te maken. 

Heel fijn dat een forum bestaat waar je wat steun krijgt

Niet zorgen maken hoor! Zorgen dat hij gezond blijft eten is prima genoeg!Hier een jongetje van bijna 15 maanden en hij was rond de 12 maanden (we waren wat later met die afspraak) ook 11 kilo woog bij 78 cm. 
Hij is niet dik, maar heeft lekkere beentjes, billen en een bolle babybuik. Maar daar kijken we niet van op, want hij lijkt hierin op zijn mama haha en dat trekt allemaal bij weet ik uit ervaring ;). Wij koken altijd zelf voor hem en hij krijgt zo min mogelijk (toegevoegde) suiker. Hij drinkt alleen thee of water, of halfvolle melk als hij net wakker is. Vind het een mooi uitgangspunt hem te laten opgroeien zonder suiker in zijn drinken en met zo min mogelijk in zijn eten. Verder zorgen we ook dat ie gezond eet, dus genoeg vezels en granen en ook veelzijdig. Maarja.. af en toe eet hij ook wel een krentenbol, rozijntjes en hij is gek op bananen, dus als we hem in de auto meenemen en willen dat ie stil blijft ja, dan krijgt hij ook wel eens een extra banaan op een dag. 
Ze zeggen dat de beentjes iig dunner worden als ze gaan lopen, maar ons zoontje loopt al 3 maanden en heeft er nog steeds best wat aan zitten. Verder heb ik het idee dat het een sterk ventje is (relatief uiteraard), dus ook veel spier(aanleg) heeft (wederom van z'n mama) - dat maakt een kind ook steviger. Misschien heeft jouw zoontje dat ook? En het eerste jaar groeien ze vooral héél veel in gewicht, het tweede jaar schijnen ze wat meer in de lengte en minder in de breedte te gaan groeien. 
Enne verder... niet te druk maken over een getal op de weegschaal hoor! In the end zegt het echt niet alles. Voorbeeld: ik ben een 30 jarige vrouw van 1m68, met maat 36 en S, maar ik weeg 76. Dat is een getal wat "men" altijd verbaast, verwachten ze niet als ze me zien. Heb ik al sinds kind, was altijd redelijk zwaar maar niet dik. De weegschaal zegt voor mijn gevoel dus echt niks over hoe gezond ik ben en maakt me alleen maar onzeker, ga er daarom ook vrijwel nooit op. Dus echt, het verschilt per persoon en hangt héééél erg af van je bouw en aanleg!!!

Terug
Bovenaan