Niet zorgen maken hoor! Zorgen dat hij gezond blijft eten is prima genoeg!Hier een jongetje van bijna 15 maanden en hij was rond de 12 maanden (we waren wat later met die afspraak) ook 11 kilo woog bij 78 cm.
Hij is niet dik, maar heeft lekkere beentjes, billen en een bolle babybuik. Maar daar kijken we niet van op, want hij lijkt hierin op zijn mama haha en dat trekt allemaal bij weet ik uit ervaring
. Wij koken altijd zelf voor hem en hij krijgt zo min mogelijk (toegevoegde) suiker. Hij drinkt alleen thee of water, of halfvolle melk als hij net wakker is. Vind het een mooi uitgangspunt hem te laten opgroeien zonder suiker in zijn drinken en met zo min mogelijk in zijn eten. Verder zorgen we ook dat ie gezond eet, dus genoeg vezels en granen en ook veelzijdig. Maarja.. af en toe eet hij ook wel een krentenbol, rozijntjes en hij is gek op bananen, dus als we hem in de auto meenemen en willen dat ie stil blijft ja, dan krijgt hij ook wel eens een extra banaan op een dag.
Ze zeggen dat de beentjes iig dunner worden als ze gaan lopen, maar ons zoontje loopt al 3 maanden en heeft er nog steeds best wat aan zitten. Verder heb ik het idee dat het een sterk ventje is (relatief uiteraard), dus ook veel spier(aanleg) heeft (wederom van z'n mama) - dat maakt een kind ook steviger. Misschien heeft jouw zoontje dat ook? En het eerste jaar groeien ze vooral héél veel in gewicht, het tweede jaar schijnen ze wat meer in de lengte en minder in de breedte te gaan groeien.
Enne verder... niet te druk maken over een getal op de weegschaal hoor! In the end zegt het echt niet alles. Voorbeeld: ik ben een 30 jarige vrouw van 1m68, met maat 36 en S, maar ik weeg 76. Dat is een getal wat "men" altijd verbaast, verwachten ze niet als ze me zien. Heb ik al sinds kind, was altijd redelijk zwaar maar niet dik. De weegschaal zegt voor mijn gevoel dus echt niks over hoe gezond ik ben en maakt me alleen maar onzeker, ga er daarom ook vrijwel nooit op. Dus echt, het verschilt per persoon en hangt héééél erg af van je bouw en aanleg!!!