beetje onzeker

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben hier voor het eerst en het is ook mijn eerste reactie.

Ik ben 23 jaar en gewoon aan de pil, vorige week ben ik me rot geschrokken. Ik had mijn stopweek en ben niet ongesteld geworden, het kan natuurlijk door stress komen (omdat mijn vriend en ik bezig zijn met een huis), maar ik voel me gelijk anders.

Ik ben wel weer gewoon begonnen met mijn volgende strip (weet ook niet of het goed is, maar ja). We zijn ook nog niet echt bezig om zwanger te worden, dus als het zo is dan is het echt een verassing en ongepland. Ik zelf zou het niet erg vinden, maar mijn vriend zit het nog echt niet zitten.

Ik wil graag met iemand praten over mijn gevoelens en onzekerheid. Ik ga wel over een paar dagen een test doen, maar wat als ik zwanger ben??

Kan iemand mij helpen. Voel me zo onzeker.

Veel liefs mij

Hoi Anoniem,

ik kan me voorstellen dat je bent geschroken!Eigenlijk weet ik op dit momemt maar 1 ding en dat is testen, ik zou er niet mee wachten.Misschien is er inderdaad niets aan de hand, maar je hebt dan wel zekerheid.
als ik jou was zou ik het zo snel mogelijk doen.

Beadnkt voor je reactie, ik zal zo snel mogelijk mezelf testen en je op de hoogte houden.

Ben blij dat je zo snel reageerde, ik vind het namelijk best eng.

Als ik jou was zou ik gaan testen. Ik snap dat je dat eng vind. maar dan weet je waar je aan toe bent.
heel veel sterkte
groetjes schorpioen

bel je huisarts op om te vragen of je zwanger kan zijn ondanks dat je de pil gebruikt. Hij/zij weet vast wel een antwoord op je vraag of kan je gerust stellen.

sterkte ermee

Hallo allemaal,

wat fijn dat jullie zo snel reageren. Ben blij dat er mensen zijn met wie ik er even rustig over kan hebben.

Ik heb vrijdag mijn huisarts al gebeld en die zegt dat ik deze maand mijn pilstrip af moet maken en als ik dan nog niet ongesteld ben ik maar langs moet komen. Maar ik vind dat zo laat.

Of niet??

Dan kan ik al 6 weken of zo zwanger zijn en word het al een mensje toch??

Liefs anoniempje

Hoi,

Ik lees altijd dit forum.
Mijn antwoord zal voor velen hier op het forum niet zo leuk zijn maar iedere situatie is weer anders en hoop ik ook op een beetje begrip.

Je kunt helaas ook zwanger worden als je de pil slikt!! Ook ik heb dat ervaren. Het is dan aan jou om te beslissen of je door gaat met de zwangerschap of niet. Ik weet dat dit heel cru klinkt voor jullie aangezien jullie zo lang bezig zijn een mooi mensje te maken. Maar ik was 19 toen mij dit over kwam en nog lang niet klaar voor een nieuw leventje in mijn verwarde leven!! Dus ik heb toen gekozen met 7 weken zwangerschap deze af te breken. En daar heb ik nu tot op de dag van vandaag geen spijt van. We zijn inmiddels alweer 10 jaar verder. Dit wil niet zeggen dat ik daar niet meer aan terug denk. Sterker nog, ik denk al 10 jaar iedere dag hieraan. Iedere maand is er dan weer die "angst", zou ik wel ongesteld worden'??? Maar goed lang genoegover mijn beslissing die mij nog steed ontzettend bezig houd, en als ik jullie berichten lees, ik me soms ook schuldig voel!! Nu ben ik op een leeftijd dat ik ook alles op orde heb en het nu voor mij niks meer uit zo maken als ik zwanger zou zijn. Wat ik eigenlijk zeggen wil is dat het in jouw geval niet erg moet zijn, mocht je wel zwanger zijn. Immers jij hebt je leven, in tegenstelling tot ik toen, al goed op orde. Immers je bent bezig een huisje te kopen en je lekker te settelen!!! Als ik jou was volgde ik het advies op van je HA, geniet deze maand van je huisje en doe volgende maand een test!! En bekijk dan de situatie opnieuw!! En ik geloof dat een nieuw leventje je vriend ook wel gelukkig zal maken!!

VOor alle andere dames, met veel liefde zal het toch wel een keer lukken. Jullie verdienen het!!

Mochten jullie het nog willen weten. ALs ik nu zwanger zou raken, is er geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken de zwangerschap af te breken!!!

Veel liefs Lotte

Hallo Lotte,

Bedankt voor je steunende woorden.

Ik heb besloten om toch maar eind deze week een test te doen en dan eens rustig te gaan kijken.

Veel liefs

Terug
Bovenaan