Beetje onzeker

<p>Hallo allemaal wij zijn begin november gestopt met de pil voor het aller eerste kindje te beginnen de eerste 2 maand men menstruatie gehad en dan vanaf januari tot maart weer nix altijd zelfde datum gehad april men menstruatie gehad rond de 11ste vorige maand mei mijn menstruatie weer niet gehad we hebben wel wat flink geklust ik wacht dus nu tot den 11ste juni voor weer men menstruatie dus zit nu ongv op dag 45 van men vorige menstruatie tot nu ik heb vorige week heel de week last gehad van onderbuikpijn langs de linker kant ik dacht dat dit gewoon men menstruatie was dat op komt was maar helaas nog niets gehad ik krijg wel steeds meer puistjes op men gezicht en men borsten staan wat gespannen en tepels gevoelig moet ik nu al gaan testen of tog nog wachten tot den 11ste?? </p>

Hou je je ovulatie niet bij? Dat zou ik wel aanraden met zo'n onregelmatige cyclus. Dan weet je een beetje hoe en wat. Je 'klachten' kunnen ook te maken hebben met ovulatie of een aankomende menstruatie. Aangezien je cyclus niet duidelijk is, zou ik wachten tot de 11e. Als je NOD echt de 11e is, dan ben je nu namelijk nog erg vroeg.

Ik heb precies het zelfde... ik zit op dag 39. Mijn langste cyclus was 43 dus ik wacht nog wel even tot woensdag dan is het dag 45. Ik huis ook hele erge puisten ik dacht eerst aan uitslag door eten ofzo maar bwgin daar steeds aan te twijfelen. Wat steken in me buik in de nacht, gevoelige borsten... die ik nooit heb voor mijn menstruatie. Als ik jouw was zou ik toch even testen zo snel mogelijk. En als je de pijn behoud en hij is negatief zeker naar de huisarts gaan, ik wil je niet bang maken maar je moet oppassen dat het niet een buitenbaarmoedelijke zwangerschap is. Houd ons op de hoogte! Ik hoop voor jouw dat het positief is! 

Ik snap niet dat je zegt dat je altijd rond dezelfde datum je menstruatie hebt, als je van januari tot maart geen menstruatie hebt gehad. Je hebt gewoon nog een hele onregelmatige cyclus na het stoppen met de pil. Logisch, want je lichaam moet het nu allemaal zelf doen. Het kan tot een jaar duren voor je cyclus echt regelmatig wordt, dus ik zou inderdaad ook eerder denken aan ovulatietesten, zodat je daarna weet wanneer je eventueel voor een zwangerschap kunt testen. Want nu uitgaan van iedere maand op dezelfde dag, lijkt me in jouw geval echt nog niet aan de orde. Alle zwangerschapskwaaltjes kunnen ook tekenen van een naderende menstruatie zijn óf een gekkig dingetje van je lichaam omdat je mentaal veel bezig bent met zwanger worden. Ik weet dat heel veel belang wordt gehecht aan kwaaltjes, maar toen ik zwanger bleek had ik in eerste instantie geen kwaaltjes (behalve het idee dat ik al een week ongesteld moest worden met krampen). De kwaaltjes kwamen bij mij echt pas later, zo tussen week 6 en 7 van de zwangerschap.

Je kunt altijd naar j3 huisarts gaan met dit soort vragen. Ik ben ook naar de huisarts geweest toen mijn cyclus verstoord was en dat heeft me heel erg geholpen daarin rust te vinden doordat je weet hoe alles nou echt in elkaar zit ipv internet die van alles beweerd terwijl zoiets persoonsafhankelijk is 

Terug
Bovenaan