Beetje onzeker

<p>Goedemorgen allemaal,</p><p>Sinds een paar dagen weten we dat ik zwanger ben van ons eerste kindje en we zijn helemaal happy! Maar ik merk wel dat het mij onzeker maakt, vooral over “wat ik hoor te voelen”. Ik heb de voorgaande dagen bijvoorbeeld redelijk wat druk/lichte kramp gevoeld rondom mijn baarmoeder (rechterkant), maar gisteren bijvoorbeeld alweer niet. Ik heb ook vrij pijnlijke borsten, maar die heb ik eigenlijk altijd al wel gehad. Kortom: ik maak mezelf onzeker haha. Ik weet dat elk lichaam anders is, maar hoe hebben jullie de eerste weken van de zwangerschap ervaren?</p>

Hey hey,

Ik ben nu 22 weken zwanger van mijn eerste maar weet nog heel goed wat bij mij de eerste tekenen waren. Had best wel wat last van mn rug en onderbuik, alsof ik ongesteld moest worden. Tepels werden bij mij later pas erg gevoelig. Maar de symptomen kwamen bij mij met vlagen. Gelukkig nooit misselijk geweest. Sterkere geur vermogen was wel meteen aanwezig, wellicht bij jou ook? Ik kan nog steeds de geur van koffie (verse dan) niet aan en de vuilnisbakken buiten laat ik ook lekker staan ?.
Ik was ook veel sneller moe, kreeg enorme trek in frambozen (mijn  cravings nu) en mijn emoties waren met pieken en dalen. Mijn partner had het hierdoor sneller door dan ik dat ik zwanger was.
Hoop dat dit je helpt.
Geniet er van want de tijd gaat echt heel snel! 
X Irene

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Spannend is die eerste periode hè... vond het ook echt bijna niet te doen! (Nu 36 weken zwanger) heb je al een afspraak gemaakt voor de eerste echo?
De eerste tijd had ik vrij veel buikpijn, van menstruatie achtig krampen tot hele felle steken (met name s nachts). Met 6.5 week ook wat oud bloedverlies. Pfff vond het echt een heftige tijd. 
Mijn borsten deden de ene dag / het ene moment pijn dan weer niet, net toverballen wat dat betreft. Daar viel geen peil op te trekken. 
Kortom, veel wisselende kwaaltjes die kwamen en gingen en me ook heel onzeker hebben gemaakt. 

Gefeliciteerd, spannend hoor! Ik ben nu inmiddels 36 weken zwanger van onze eerste en hiervoor heb ik een miskraam gehad. Die eerste weken vond ik echt een ramp, bij ieder gevoel (of juist ontbreken daarvan) ga je twijfelen. Ik moet wel zeggen dat ik bij beide zwangerschappen andere kwaaltjes had. De eerste keer had ik juist heel erg het gevoel dat ik ongesteld was, alleen geen bloedverlies. Deze zwangerschap had ik wel regelmatig krampjes, maar ook dat ik soms dagen nergens last van had. 
Ieder lichaam is anders en zelfs iedere zwangerschap is anders. Hoe spannend en onzeker ook, helaas is het enige wat je kan doen afwachten. Hopelijk hebben jullie snel een echo en weet je of alles goed gaat daarbinnen :) Probeer tussen alle twijfels door ook te genieten van het feit dat je zwanger bent! 

Bedankt voor de reacties dames! Ik vind het ook heel lastig allemaal, want ik wil niet te overbezorgd zijn, maar ik wil ook geen signalen “negeren” zeg maar. Ik heb (nog) geen last van geuren, wel af en toe misselijk en ‘s avonds heel moe (ik slaap beter dan ooit).  
De eerste echo staat gepland op 14 september, dan ben ik ongeveer 8 weken. Voor mijn gevoel duurt dit nog een eeuwigheid, maar als het over 2 weken al was vond ik het ook nog lang hahaha. We willen het na de echo ook pas aan onze ouders vertellen. 

Hoe zorgden jullie ervoor dat je wat relaxter werd? Afleiding doet idd veel, maar op momenten dat er even niets is voel ik heel veel en speur ik dit forum en google echt volledig af haha.

Ja de dagen kruipen in het begin! 14 september... 4 dagen later ben ik uitgerekend, ik vind het juist ineens heul snel gaan allemaal haha! 
Maar spannend hoor! Zo leuk om straks voor het eerst jullie babyboontje te gaan zien!
Wat ik deed was mezelf even toestaan om die onrust te voelen, maar het daarna ook bewust af te kappen en te denken "maar de meeste zwangerschappen gaan gewoon goed". Want je echt zorgen blijven maken is uiteindelijk niet goed voor jou en de baby ;) ik heb wel een x zo verschrikkelijk gedroomd met heftige buikpijn erbij dat ik in tranen de vk heb gebeld, toen hebben ze heel lief de echo iets naar voor gehaald. 

Gefeliciteerd! 
De misselijkheid begint vaak pas bij een week of 6 omdat dan het hcg hormoon zo stijgt ofzo. Dus het is niet vreemd dat je daar nu totaal geen last van hebt. 
Ik had bij beide keren toch wel erg snel gevoelige/pijnlijke borsten en was ook veel eerder moe. 
Bij de eerste keer had ik ook al snel wat last van bandenpijn, steken aan de zijkanten/liezen. Nu bij de 2e nog niet zo veel last van gehad maar het is natuurlijk al eens opgerekt geweest ?

Gefeliciteerd!
Er is eigenlijk helemaal niets wat je ''hoort te voelen''. Iedere vrouw voelt zich anders en iedere zwangerschap is ook weer anders. Sommige vrouwen hebben al vroeg last van vanalles, andere vrouwen voelen de eerste weken nog helemaal niets. Echt niets om je zorgen over te maken. Ik zou zeggen, vooral genieten! 

Terug
Bovenaan