Beetje onzeker...

Hey dames,

Ik ben met 9wk6dag naar VK geweest, maar die kon nog geen baarmoeder voelen en heeft ook geen poging gedaan om het hartje te luisteren. Bij mijn eerdere zwangerschappen (ik heb al twee dochters) kon de VK rond deze tijd wel iets voelen en ook het hartje horen.
Nu ben ik een beetje onzeker en bang dat er misschien geen kindje zit, maar een leeg vruchtzakje ofzo... Misschien maak ik me druk om niets, iedere zwangerschap is immers weer anders, maar ben toch wel een beetje zenuwachtig voor de 12 weken echo in het ziekenhuis. Die krijgen we op 18 november.
Moet dus nog veel geduld hebben voordat ik weet of alles daarbinnen wel goed is...

Gr, Mariska1973

He, dat is wel naar voor je dat je er zo over in zit. Kan ik me wel voorstellen hoor, als het bij je andere zwangerschappen anders was.
Kun je dat niet met je vk bespreken? Misschien wi ze toch een poging doen om het hartje te horen en misschien kan je anders eerder een echo krijgen.

Je hebt natuurlijk de grootste kans dat alles gewoon goed is, maar het is niet leuk om er zo over in te zitten.

Ik zou het ook even met de vk bespreken, hoor.
Vindt het wel jammer dat ze dan niet even extra moeite doet of nog een keer een echo heeft afgesproken.
Sterkte!

He wat naar voor je. Ik sluit me eigenlijk aan bij hier boven, zal toch vragen of ze toch even wil luisteren of een echo wil maken dat stelt jou dan weer gerust.
Sterkte.

xxx

Volgens mij kan een verloskundige vaak pas met 12 weken een hartje horen. En alleen van voelen kun je niets zeggen. Als je een vroege echo vraagt zullen ze dat vast wel kunnen regelen.
Uit ervaring weet ik dat nu nog meer dan 2 weken wachten echt te lang duurt.
Gewoon bellen en vragen.

Sterkte!

He meid wat vervelend! Ik snap dat je er onzeker van wordt. De verloskundige zou toch iets moeten kunnen vinden met desnoods een inwendige echo, jammer dat ze dcat niet even heeft geprobeerd. Onzekerheid is zo vervelend.
Ik hoop dat ze toch nog iets voor je kan doen, bel haar en leg je onzekerheid uit, moet ze toch snappen.
Sterkte!

Hi dames,

Dankjewel voor de lieve berichten. Helaas heeft mijn VK zelf geen echo apparatuur en ben ik aangewezen op het ziekenhuis waar het nogal druk is met afspraken.
Maar misschien kan ik inderdaad wel een afspraak maken dat ze toch probeert of er iets te horen is met de doptone aan het einde van deze week...

Gr, Mariska1973

Heel veel verloskundigen hebben tegenwoordig geen eigen echo apparatuur meer. Ik ben alleen bang dat ze met de doptone echt nog niks kan horen. Maar volgens mij kan zij zo bellen voor een spoedecho. Dat bood de mijne gelijk aan toen ik vanmiddag belde over een klein beetje bloedverlies gisteren.
Dus gewoon bij haar blijven aandringen hoor. Het gaat om jouw lichaam en al die stress kan nooit goed zijn!

Terug
Bovenaan