Beetje overrompeld...

Hoi allemaal!

Wat me nou gisteren is overkomen...
Ik kreeg maandag een telefoontje van de arbo dat ik dinsdag op gesprek moest komen bij de bedrijfsarts, aangezien ik al een poosje 60% werk en dus deels in de ziektewet zit. Ik zit in de ziektewet vanwege bekkenproblemen. De laatste tijd zijn mijn klachten toegenomen omdat ik ook 2 peuters (bijna 2 en bijna 4) rond heb lopen thuis en die hebben natuurlijk ook hun aandacht nodig. Mijn huishouden kan ik al een hele poos niet meer zelf en heb daar hulp in gekregen in de vorm van mijn moeder die eens in de 2 weken komt om mijn huis te doen.

Maar goed, waar ik dus zo overrompeld van was...

Vanwege mijn toenemende klachten was ik met mijn leidinggevende een plan aan het opstellen om mijn uren te gaan minderen richting het zwangerschapsverlof. (Ze denken erg met me mee!)
Toen moest ik gisteren dus naar de bedrijfsarts. Ik was nog geen 5 min. binnen, zegt ie dat ik met onmiddelijke ingang 100% ziekgemeld wordt tot aan mijn verlof! Niks afbouwen en minderen... Ik moet aan mijzelf en mijn gezin denken en dat op de eerste plaats zetten. Rust nemen waar het kan, en ervoor zorgen dat ik goed herstel na de bevalling!

Ben nu 27 weken zwanger en eind juli uitgerekend... Heb dus nog een poosje te gaan! Iemand ideeën hoe ik mijn tijd ga invullen?

Maar goed, zo zie je maar weer: zon kan het ook!

Groetjes van een mama in rust, haha!

nou das heel fijn voor je!!!! nu kun je lekker gaan genieten!!!! ik ben nu ongeveer een maand thuis. en ben nu 28+4 dgn zwanger. wat ik doe op mijn dagen is veel rusten, ik heb nog een dochtertje van 2 die gaat naar kdv 3 dagen in de week. ik laat haar gaan zodat zij nog wel haar regelmaat heeft en het niet wennen is als zij samen met haar nieuwe zusje naar kdv moet als ik weer ga werken.
verder ga ik eens thee drinken bij vriendinnen, of zij komen hier. verder wat lichte taken in het huishouden. en vanaf volgende week de babykamer netjes in orde maken.
tja klinkt wel saai he. maar meer zit er voor mij niet in, ben toch kapot na een dag.
straks lekker genieten van het weer, schijnt nu toch wat beter te gaan worden:)!!!!
succes met opvullen van je tijd, en geniet er toch ook van!!!

groetjes van een andere rustige mama ;-) hahahahahahahaha

Hoi,

Ik ben een sept mama en ik zit al vanaf 17 weken thuis met bekkenklachten,mijn baas had er totaal geen begrip voor,ik heb echt moeten aandringen om me ziek te melden,uiteindelijk heeft hij het gedaan.
Ik werk in een kapsalon en ik kan dus geen vervangend werk doen.
Nu ik de rust neem merk ik dat het beter met mijn bekken gaat.De ene dag heb ik erg veel pijn en de andere dag voel ik me prima...
Ik probeer mijn dag te vullen met af en toe wandelen met de hond,en dan weer eens even iets maken op de naaimachine en natuurlijk ook mijn rust te nemen...
Ik heb ook nog een dochter van 4 en probeer met haar ook leuke dingen te doen.

Probeer er van te genieten,maar ik weet hoe je je voelt ik was ook liever blijven werken,maar we moeten aan ons zelf denken...gezondheid gaat voor.

Heel veel succes...

Oooh, klinkt goed. Mijn arbo arts zei dat mn man maar wat vakantie dagen moest opnemen om het huishouden en de kids te regelen op de dagen dat ik thuis Ben zodat ik tot het eind kon werken.
Morgen is met bijna 31 weken mn laatste weekdag, gelukkig want ik sta al weken met krukken voor de klas. Ik heb zelf een zoontje van 3,5 en een dochter van bijna 2.
En over dat invullen van je tijd. Ik ga lekker kleertjes maken ;)

ik werk halve dagen omdat ik last heb van mijn bekken en regelmatig last van duizelingen door mijn lage bloeddruk en laag ijzer gehalte.
Ik ben voor het eerst zwanger maar ben weer begonnen met borduren. Heb dit jaren niet gedaan maar het dood de tijd wel.
Omdat iedereen aan het werk is lukt het niet vaak om met vrienden af te spreken.
Verder ben ik af en toe op internet aan het kijken of ik nog leuke dingetjes kan vinden voor op de babykamer want die is nog niet helemaal af. En lang shoppen dat lukt me niet. Ben al lang blij als ik klaar ben met de boodschappen en weer even kan zitten.

Succes met het vinden van iets dat je kan gaan doen.

haha ach zit al 14 weken thuis en moet nog ruim 9 weken...af en toe vraag ik me af hoe ik de tijd uitzit, maar toch valt t me nog reuze mee, filmpje kijken, lezen, af en toe in huis rommelen, winkelen met iemand, maar dan korte versie..Vandaag boodschappen gedaan met mijn moeder, daarna enorm veel last van schaambeen en erg moe, dus ff naar bed en hupsakee, dag alweer bijna voorbij!

sterkte meid, komt vast goed..

Ik ben nu al mijn verlof vol aan het plannen, weer oude hobby's op aan het pakken. Taarten bakken met vriendinnen, geboortetegeltjes aan het glasbewerken, haken. Ondertussen een bestuurslid van een nieuwe sportvereniging in oprichting geworden, dus ook bezig met dat soort dingen. En dan begint mijn verlof pas over 4 weken, met 36 weken.

Ik kan heel slecht echt niets doen, dus ik zorg gewoon dat ik dingen te doen heb. Geloof me, als je wil krijg je de tijd vol!!

Maar wel lekker dat je dan de tijd krijgt voor jezelf en je gezin. Niets is belangrijker dan dat!

Terug
Bovenaan