Beetje raar...of niet....last van schaambot

Hoi Patty,

nee hoor at is juist heel 'normaal'.
Inmiddels komt er veel meer druk op je bekken omdat je kindje steeds zwaarder wordt.
Daarbij kan hij/ zij ook al een beetje aan het indalen zijn?
En in de namiddag heb je weer bijna een dag rond gejouwd met je kindje in je buik.
Dus dat kan wel kloppen dan!
Als het niet meer uit te houden is zou ik het wel bespreekbaar maken bij vk.
Wie weet heeft ze nog wat tips voor je!

Groetjes maar weer :)

Mijn vriendin had dit ook bij de laatste loodjes, komt idd omdat je kind aan het proberen is of het allemaal echt wel past ;-) Oftewel doordat je kindje nu echt het geboortekanaal op gaat zoeken, zal je daar meer druk voelen! Vaak voel je naast deze nieuwe pijn ook wel wat opluchting in de bovenkant van je buik en heb je weer wat meer adem, doordat het kindje wat lager ligt!

Sterkte en als je het niet vertrouwd of gewoon zekerheid wilt, gewoon vragen aan de vk, daar zijn die mensen voor!

Liefs
Sas

Hallo,

Het is heel normaal hoor. Het is het indalen van je kindje. Tenminste, dat zei mijn gyn. Dan zakt het kindje in de bekken en het drukt dan op je schaambot. Ik heb er 2 dagen erge last van gehad, zeker met lopen. Dat is nu weer voorbij. Ik heb het nu soms als ik s'avonds op de bank lig, na een drukke dag. Als je pijn te erg word of je vertrouwd het niet, zou ik even met je verloskundige overleggen.

Groetjes

Ik heb er ook last van, maar dan ook vooral als ik veel heb gelopen of gefietst. Alles wordt weker en de banden en spieren worden minder sterk. Dat kan de druk op je schaambot verhogen en dus ook gevoeliger maken.
Gewoon op tijd rust nemen, sterkte ermee

groetjes daan

Terug
Bovenaan