beetje raar onderwerp

Hallo dames,

mischien een beetje raar onderwerp.. maar had gehoord dat je tussen je vagina en anus moet masseren ivm de bevalling???
hier hebben ze ook speciale creme voor?

is dit echt nodig? heeft iemand hier ervaring mee?

gr maaike
 
hoii,hi hi,moest er een beetje om lachen toen ik het las..nee ik ken dit niet..
heb dr nooit van gehoord heb al een kindje en nu zwanger v nr2.het lijkt mij een fabeltje hoor.
groetjes!!
 
het bestaat echt.. je kunt dit masseren dan wordt het soepel ofzo en das beter mocht je inscheuren tijdens je bevalling.. maarja wilde weten of het egt hielp...

maar thanxx voor jullie reacties.. ben zelf bijna 35 weken

 
ja ik heb er weleens van gehoord, dat is je perinium geloof ik en daar is aparte olie voor.

Nooit gebruikt en ben toch echt al 3x bevallen zonder al teveel kleerscheuren (en het minieme scheurtje dat ik aan mijn 9,5 ponder overhield zat naar voren toe, dus had kunnen masseren tot ik een ons had gewogen, scheurtje was er toch wel gekomen hihi).

Als de bevalling geleidelijk gaat en je goed luistert tijdens het persen naar je VK zal je er heel vaak zonder scheurtjes afkomen. Meestal ontstaan die als je te hard doorperst, terwijl je eigenlijk even zou moeten wachten en dat 'de boel' vanzelf onder druk van het hoofdje steeds iets meer oprekt.

Tuurlijk zijn er gevallen dat je kindje NU moet komen en je daar doorheen moet persen. Beter een scheur als een benauwd kind... maar over het algemeen is het niet nodig, dan maar 1 perswee langer er over doen.
 
Afgelopen dagen oude programma's 'Hoe word ik mama in Amstedam Zuid' van Bridget Maasland terug gekeken via internet. Daar kwam dit onderwerp ook voorbij. Ik gelijk googelen :). Google actie heeft opgeleverd dat het merk Weleda hiervoor speciale perinium olie heeft. Maar dat het een hoop gedoe is en dat helemaal niet helpt (ervaringsverhalen).
 
Een vriendin heeft het wel gedaan en dat was haar wel goed bevallen (ha, ha, letterlijk en figuurlijk!).
Zelf heb ik het niet gebruikt.. Ach ja.. baadt het niet dan schaadt het ook niet.
 
Terug
Bovenaan