beetje rae vraag

mijn zoontje is nu twee en wezijn bezig met pottie pottie

nou gaat het redelijk goed
alleen tijdens spelen willen er nogwel eens ongelukjes gebeuren
in de nacht heeft hij gewoon nog een luier alleen meteen na wakker worden moet hij poepen nu ben ik hem vaak voor allen vanmorgen en gister was ik te laat  

dan doet hij zijn luier af en gaat zijn poep overal opsmeren
ik weet eigelijk niet zo goed wat ik ermee aan moet

ik laat wel merken dat ik boos ben
maar weet niet zogoed hoe ik het moet aan pakken heb vanmorgen wel van die pyama pakjes gekocht met voetjes heb de voetjes eruit geknipt en hij krijgd hem achter te voren aan maar ben bang als hij een gewonen pyama aan heeft dat hij het weer gaat doen

heeft iemand dit ook meegemaakt

groetjes m arielle
 
Het heeft zo weinig zin om boos te worden op je kleintje... Tuurlijk is het vervelend dat hij ontdekt heeft dat je met poep kunt kleuren, maar boos op hem worden tijdens een ontdekkingstocht wat zindelijkheid is, is niet echt verstandig. Zo kun je hem nl ook bang maken om te poepen in de wc/luier. met het gevolg dat hij gewoon niet gaat poepen en dus last krijgt van verstoppingen.
Wij hebben hem gewoon altijd een luier en dan een grote romper aan gedaan s'avonds. Overdag gwoon een onderbroekje. Misschien is dit ook een idee voor jullie en mijn zoon heeft nog een hele set gewoon in een trappelzak geslapen met de rits aan de achterkant. Dit kan voor jullie misschien ook een idee zijn.

Weet je poepzindelijk is echt heel moeilijk. Het plaszindelijk maken van je kindje gaat in vele gevallen veel sneller dan de grote boodschap. Heb geduld en het komt vanzelf. Alleen laat niet je boosheid de boventoon voeren als hij weer de muur er onder heeft gekleurd maar maak er een leuk grapje van Goh kerel je moet dan niet nog eens doen hoor, want dat vind mam niet zo'n leuke kleur. Of wat stinkt het hier toch, zullen we dit niet meer gaan doen, maar gewoon in je pamper of op de wc ?

Wens je veel succes.
 
Snellejelle die zoon van jou, jongens zijn meestal niet zo snel zindelijk volgens mij.
Mee eens: niet boos worden, maar uitleggen dat poep in de wc/luier/potje thuis hoort en niet op de muur of vloer! Laat ook zien hoe je zelf met jouw poep omgaat: in de wc en doorspoelen! Dahag poep! Mijn dochter  (2,5) plast wel op pot of wc maar poept in de luier. We maken er een ritueeltje van om de poep samen uit de luier in de wc te gooien en uit te zwaaien bij het doorspoelen! Met de nodige complimentjes erbij natuurlijk!
Voor 'snachts/'s ochtends kun je een slaapzak aandoen en rits met een luierveiligheidsspeld vastzetten. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes mammamaartje
 
Terug
Bovenaan