Beetje ranzig vraagje

Ja ik heb alleen maar rare vragen, komt er weer 1.

( onder het mom van iedereen krijgt van alles binnen zelfs poepbacterien)

Hoe zit het met in aanraking komen met jouw eigen ontlasting en dat je dit op de 1 of andere manner binnenkrijgt? Poepbacterien dus. Is dat schadelijk voor de ongeboren vrucht?
 
Hallo,
Ik ben van het Juli-forum. Allereerst van Harte Gefeliciteerd!!

Volgens mij ben je een beetje onzeker als ik je twee post zo zie. Probeer wat meer te ontspannen. Zolang je, je aan de “zwangerschaps-regels” houdt, zou er weinig mis kunnen gaan. Wat betreft de bacteriën, Ja je krijgt dagelijks een gezonde dosis binnen, zoals ieder mens. Dit is niet heel erg want zo bouw je ook een weerstand op. Het is wel aan te raden om na een wc-bezoek je handen te wassen, en als het jouw een veilig gevoel geeft, kan je desinfecterende handzeep als Detoll gebruiken. Gelukkig is het menselijk lichaam een wonderlijk iets en hebben we ingebouwde zuiveringsfuncties.

Schrik niet van de indianen verhalen over bacteriën, het is een natuurlijk iets en ook inname van een bepaalde mate is normaal. En als je een normale hygiëne hanteert is het volkomen veilig. Maar probeer wel te ontspannen, want stress is voor jou en je baby’tje dan ook weer niet goed.

Veel succes met de zwangerschap en veel plezier ook. Vergeet vooral niet ook plezier te hebben.

Gr Sanne
 
Hai Sanne,

Wat lief dat je reageert. Nee ontspannen is er potverdrie niet bij. Ik moët zo gaan koken gewoon simpel vegetarische pasta maar ik flip um nu al omdat ik bang Ben dat ik het toch niet ga eten uit angst voor " Stel dat er iets in zit" en "oh jee wat als ik toch niet voorzichtig genoeg ben geweest"? A aargh!!!!!!!

Wil zo graag genieten van mijn zwangerschap....snik
 
Ben je altijd zo 'paniekerig'? Gewoon je handen wassen voor het eten, na de wc en normale hygiene is meer dan voldoende. Als jij je groentes gewoon wast en je vlees en pasta's/aardappelen kookt zijn de bacterien ook weg.. Het is zelfs nodig dat je bevpaalde bacterien binnenkrijgt dus ontspan!
 
ik zou als ik jouw was toch echt even naar de huisarts gaan, en je probleem over je angst dat je niet hygiënisch genoeg bent.
smetvrees noemen ze dat.

misschien kan je hulp krijgen zodat je wat relaxter bent.



2 minuten je handen wassen met desinfecterende zeep, is blinkend schoon. :)
 
Terug
Bovenaan