beetje rare humor

Mijn moeder en ik zijn er gisteren achter gekomen dat we rare humor hebben die de meeste mensen niet snappen. Nou ja vooral mensen in het ziekenhuis. We proberen maar lol te hebben ondanks de situatie. Hier een voorbeeld van gisteren en wij vonden het leuk :)

Gisteren was mijn oudste dochter jarig (5 jaar!! Wat word ze groot!!!)
Huis vol vistite en er word best veel gepraat over haar kanker omdat mensen willen weten hoe het met haar is. Op zich gaat het goed!
Op een gegeven moment had ik mijn oppaskindje van een half jaar op mijn schoot. Een echt schatje!! Ik zei...mijn kleine vriendin tegen haar. Toen zei mijn moeder... straks ook mijn grote vriendin en ging met haar handen door haar haar.
Nu de uitleg.....mijn oppaskindje is zo'n heerlijke kale baby. Mijn moeder krijgt zo als het nu lijkt straks chemo en word dus zeer waarschijnlijk kaal.
Wij lachen :)
Toen zei ik tegen mijn moeder dat wij dan maar een kale baby moesten krijgen (onze 2 kids zijn geboren met een mooi bosje haar). Ja zei mijn moeder het zou wat zijn dat die baby meer haar heeft als ik dan. Nou dat vonden we wel weer erg grappig.

Oke er zouden genoeg mensen zijn die dit niet zullen snappen misschien, maar wij kunnen soms best lol hebben samen met die stomme kanker. Ach ja je moet wat maken he van die situatie. Oke die laatste zin klinkt misschien dat we het nu heel zwaar hebben. Ik weet niet precies hoe mijn moeder er precies onder is (ze oogt goed en komt ook zo over), maar met mij gaat het goed. Donderdag de operatie en dat is wel heel spannend, maar ik probeer er nog niet te veel over na te denken. Dat is donderdag.

Hai meid,

Het belangrijkste is dat jij en je moeder er op jullie manier 'lol' om kunnen hebben, soms is humor de beste remedie en wat de rest ervan denkt??? Lekker belangrijk!! Dit is ook een manier van verwerken.....Als ik het zo lees dat zou ik er ook een beetje om moeten giegelen hoor.

De situatie is helaas niet anders en als je moeder zich hierdoor staande houd, dan lijkt me daar niets mis mee.
Wel spannend hoor, de operatie. Zal de dag zelf wel even anders zijn.....spanning en emotie maar volgens mij zijn jullie een heel hecht gezin die zich er met veel liefde, steun en ook humor doorheen slaat. Good for you!!

Liefs Lynn.

Fijn toch als jullie er zo ontspannen mee om kunnen gaan! Je moet er toch het beste van zien te maken. In een hoekje gaan zitten sippen lost niets op. Ik kan er wel om lachen. Zolang jullie maar niet voorbij gaan aan de ernst van de situatie gewoon lol blijven maken!!! Er komen nog momenten genoeg dat dat niet kan.

Heel veel sterkte donderdag voor jullie allemaal!

Dat is toch grappig meid. Het is zo belangrijk dat jullie er goed mee omgaan. Positieve gedachtes en lachen op zijn tijd werken helend. In ieder geval beter dan down in een hoekje weg te kruipen. Verdrietige momenten horen zich af te wisselen met mooie en vrolijke momenten. Iedereen gaat er anders mee om, maar ik vind dat jullie het goed oppakken.

En nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter. Ze worden inderdaad snel groot"

Fijn toch?? Je kun niet 24/7 verdrietig zijn en humor hoort er denk ik bij, helemaal met je naasten. 'geniet' ervan, dat maakt t voor jouw moeder ook draaglijker want t lijkt me voor een moeder heel moeilijk als je dochter bijv alleen maar verdriet heeft.
Goed dat jullie zo positief zijn, is het beste medicijn zeggen ze...

Nog van harte met je grote kleine meid! Willen jullie trouwens weten wat t wordt?

Terug
Bovenaan