Beetje tegen de muur op

Hallo allemaal,

Ik moet denk ik vooral even mijn verhaaltje kwijt, maar misschien hebben jullie nog waardevolle tips voor de komende dagen.. :)

Twee dagen geleden testten zowel mijn man als ik positief op corona. Onze dochter (3) hebben we niet getest, maar heeft wel een duidelijke snotneus dus zal ook wel positief zijn. Is er gelukkig niet ziek van verder.
Wij wel helaas. Mijn man is grieperig, maar werkt wel gewoon door thuis, hij is IT er en kan gewoon op zolder zitten met een kop thee. Daarnaast vindt hij werk ontspannend.
Ik daarentegen werk in het basisonderwijs en zit dus thuis zonder werk ter afleiding, met peuter en corona en voel me ook echt niet fijn.
Daarnaast ben ik ook 12 weken zwanger, heb ik aan het begin van de zwangerschap een fixe buikgriep gehad, ben daarna heel misselijk gebleven waardoor ik niet echt aansterk en nu dus dit er bovenop. Tel daar bij op dat de tv aanzetten ook niet echt positiviteit oplevert momenteel, en je kunt je misschien voorstellen dat ik niet helemaal mn vrolijke zelf ben.

Ik voel me opgesloten, lamlendig en niet bepaald een leuke moeder en vrouw. Aan mijn man ligt het niet, hij biedt elke mogelijkheid aan om me te ontlasten. Dus misschien zie ik het ook te somber in door het ziek zijn, hormonen en het feit dat ik sowieso een slechte thuiszitter ben. Mijn dochter ook trouwens, zij is gewend aan 2x per week opvang, 2x per week oppas en vaak op pad en leuke dingen doen.

Alle tips om afleiding te krijgen voor mij en m'n dochtertje zijn welkom, maar vooral ook bedankt dat jullie even mijn gezeur wilden lezen. :) Liefs van een vermoeide besmette zwangere moeder, haha.
 
Klinkt als mijn verhaal 2 weken geleden. Alleen voeg ik er nog een kindje toe van 1. Dus met peuter baby en zwanger. Man en ik ook positief maar wij sleurden ons wel naar buiten voor de frisse neus. Slecht misschien maar 2 weken met 2 kids alleen maar in huis is niet te doen. Nu met zwangerschap had ik er ook wel echt 3 dagen last van. Dus veel afgezonderd van de kids. Maar de drukke momenten wel gewoon bij ze. Gaat nu weer stukken beter hier. Ook al hebben ze sinds gister weer flinke verkoudheid te pakken dus ben benieuwd hoe dat weer uitpakt. Succes nog
 
Niet te streng zijn voor jezelf! Ga met je peuter lekker lang onder de douche (stoomt alles meteen open), bak koekjes en vreet ze allemaal op, kijk samen een film in bed en, zeker belangrijk, ga de deur uit. Wellicht niet ‘ergens heen’, maar stuk fietsen, misschien in een bos/strand wat wandelen. Dat breekt de dag, biedt wat rust en afwisseling en maakt de peuter wat moeier.

Sterkte!
 
Whaha hier exact dezelfde situatie op het moment. Dochter van 4, dochter van 2, 24 weken zwanger van de 3e.
Nu Corona (voor de 2e keer) weinig klachten maar wel lamlendig, snel moe, snotverkouden en lichte hoofdpijn. Sinds zaterdag zitten we thuis. Wat een leuk weekje voorjaarsvakantie voor de oudste moet worden, is nu even anders gelopen.

Mijn man werkt thuis en zorgt dat hij tussen 13-14.30 even niks pland zodat ik even kan rusten boven of iets in huis kan doen. Met de zorg voor 2 kinderen erbij kom ik nergens aan toe. Ik werk in de kinderopvang en zit nu een week thuis.

Verder maken we er het beste van. We bakken brood en cake en koekjes, kleien, verven, lopen rondjes met de step/loopfiets, gaan naar het strand en bos, plekjes waar heeeeel veel ruimte is en we niemand tegen komen. Eigenlijk vermaken we ons prima :)
En mijn dochters gaan donderdag gewoon een dagje naar de opvang. Dat msg nu gewoon en ze hebben geen klachten dus ik stuur ze mooi een dagje weg :)
Maar ja, t is zeker even zoeken en pittig. Dat herken ik. Sterkte!!
 
Hier ook gehad. Kerel boven lekker aan het werk en ik met twee peuters van 3 en 2. Wij gingen dingen doen die ik al lang en keer op de planning had. Met dekens en tent bouwen, inside picknick inclusief voorbereidingen samen doen, pinda ketting rijgen, op groot papier iedereen overtrekken, koekjes bakken en versieren.... en het tempo flink omlaag gooien. Langer in bed, wat langer tv kijken, wat langer ontbijten. En wandelen of in de achtertuin spelen kan ook gewoon. Sterkte!
 
Terug
Bovenaan