beetje tegenstrijdig?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi allemaal

Ik las hier laatst iets over de kwaliteit van sperma. Het ging erom dat een avondje stevig doorzakken / alcohol drinken pas na 3 maanden aan het sperma te zien is. Dus dat het 3 mnd nodig heeft om te rijpen.

Ik lees hier ook geregeld dat je niet iedere dag moet vrijen omdat dat niet goed is voor de kwaliteit van het sperma. Omdat het anders niet goed rijp is.

Dat lijken mij een beetje tegenstrijdige berichten toch? Weet iemand hoe het nou werkelijk zit?

Iedere dag vrijen is voor mijn man en mij toch geen optie omdat hij per week een aantal nachtjes in het buitenland verblijft. Maar ik ben toch wel benieuwd hoe het nou eigenlijk zit.

Groeten Bloempje

hoi bloempje,

wat ik altijd heb begrepen is dat je de beste kwaliteit van sperma houdt als je het elke 48 uur doet. dan heeft het voldoende tijd gehad om tot rijping te komen, en wordt het ook niet ´oud ´.
ik heb nog nooit gehoord dat de invloed van alcohol pas 3 maanden later in de sperma te zien is. lijkt me een beetje raar, want de alcohol zelf moet ook gewoon de volgende dag (als het behoorlijk wat is natuurlijk) de volgende dag het lichaam uit. ik denk dat je het kan vergelijken met een griepje. als je man een griepje heeft, dus het lichaam heeft wat onder de leden,  dan is de spermakwaliteit ook minder. lijkt me logischer.

hoop dat je hier een klein beetje wat aan hebt.

groetjes,
aimee

Hoi Bloempje..

Deze link brengt je naar een site waar heel veel info opstaat over sperma en de kwaliteit ervan... Misschien word je zo wat wijzer..?

http://www.gezondheid.be/
index.cfm?fuseaction=art&art_id=1705

Liefs.. Bats

quote: batsertje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-09-2005 17:38:13'));

Hoi Bloempje..

Deze link brengt je naar een site waar heel veel info opstaat over sperma en de kwaliteit ervan... Misschien word je zo wat wijzer..?

http://www.gezondheid.be/
index.cfm?fuseaction=art&art_id=1705

Liefs.. Bats

Heey Bats,

bedankt hoor. best wel interessant moet ik zeggen.

ik lees daar trouwens ook dat de aanmaak een maandje of 2 / 3 duurt!

Hopelijk zit het bij mijn hubbie wel goed daar

Het duurt idd zo'n 60 dgn voordat het sperma een volgroeid zwemmertje is.
Het feit dat je om de 2 dagen moet verversen/klussen ligt erin dat je alleen de meest actieve wilt hebben en niet die zwemmertjes die al dagen klaar voor vertrek zijn, die zijn te langzaam voor onze doeleinden!!!
Deze zijn echter allemaal al 60 dgn aan het groeien tot spermacel, dus zijn die omstandigheden, zoalsbv zware griep, medicijnen, overmatig alcohol van langer geleden zeker van invloed op de kwaliteit ervan.

Groetjes,
Marjolein
ronde 8, nod 02-09

ja dat klopt!!!

en als je nu elke dag sex gaat hebben, gaat die vooraad die 60 dagen geleden gemaakt is, hard achteruit. met als resultaat dat er haast geen actieve cellen meer aanwezig zijn, of nog niet rijpe cellen.....vandaar om de dag!!! succes

Nou bloempje, jouw vraag heeft mij ook weer wat wijzer gemaakt!

groetjes,
aimee

Terug
Bovenaan