beetje veel????


Hallo!
Ik heb het gevoel dat Bram best veel eten krijgt en zelf eigenlijk nog wel meer wil. Ik zal eerst eens het schema opschrijven:
6.30/7.00         200cc flesvoeding
10.00                        een groot potje fruit (meestal pureer ik zelf)
12.00/12.30          een half broodje zonder beleg en 200cc flesvoeding
15.00/15.30        een hele liga met een beetje sap (papje gemaakt)
17.30                        een grote pot groente
20.30                        200cc flesvoeding met 4 sch bambix

Hij krijgt zo vaak per dag wat te eten, ik heb het gevoel dat ik daar alleen maar mee bezig ben... En nog wat, Bram accepteert helemaal geen ander drinken dan de flesvoeding. Ik heb al verschillende soorten diksap geprobeerd en water, maar hij wil het niet. Geven jullie je kindjes wel eens thee? En hoe doe je dat dan? Gewone thee laten afkoelen? Ben benieuwd naar jullie reakties!!!!!!! Groetjes Karen
O ja Bram is 7 1/2 maand oud.....


 
hoi ik dacht ook dat ik mn zoontje teveel eeten gaf maar dat valt wel mee je moet gewoon stoppen als hij niet meer wil
en quinten lust ook geen ander drinken
soms wel een beetje thee en dat laat ik dan gewoon afkoelen met een klein beetje suiker om de bittere na smaak weg tehalen je kan ook groene thee proberen kun je halen bij natuur winkels
dat smaakt zachter
en hoefd geen suiker in
zit ook geen thee inne in
nou s6 er mee
groetjes nicole
 
hoi (ben naam vergeten)
volgens mij krijgt je kindje echt niet te veel hoor.
en zolang hij tevreden is...
maar ter vergelijking hier het schema van mijn zoontje die nu ruim 10 maanden is:

7:00 (pff) 210 papfles
9:00 1 boterham met beleg + soms wat drinken (diksap oid)
11:00 fruithap (heel potje, maak zelf)
14:30 fles 180 ml.
tussendoor koekje + drinken
17:30 groentehap, heel potje
19:00 fles 180/210 ml met klein beetje rijstebloem.

en inderdaad, ik heb/had soms ook het gevoel dat je de hele dag alleen maar met het eten bezig bent. vooral als iemand anders er een opmerking over maakt (een goedbedoelde tante ofzo) maar hij doet het goed, hij is een vrolijk en makkelijk kind dus waarom zou ik het veranderen denk ik dan...
succes.
helma
 
Het eet/drink schema lijkt mij compleet normaal... Tuurlijk lijkt het alsof je er de hele dag mee bezig bent, je moet hem immers nog voeren.... Mijn kinderen zijn ondertussen al wat ouder (zes en drie jaar) maar hadden dat ook, en hebben nu ook nog zoveel eet/drink momenten.... Straks kan hij gewoon dingetjes uit het knuistje eten (stukjes fruit, liga, brood etc) dan is hij wel bezig, maar jij niet meer.... en gaat het een stuk sneller! Waar je nu nog een uur mee bezig bent om erin te lepelen, is dan binnen tien minuten op! Ik maakte trouwens al heel snel 's middags geen papje meer van de liga, maar liet ze zelf knagen/sabbelen. Laat ze namelijk ook een beetje wennen aan andere structuren waardoor je later weer wat minder moeite hebt met stukjes in het eten....
Doe het gewoon volgens je eigen gevoel!!!!
 
Terug
Bovenaan