beetje verdrietig

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
wil even mijn verhaal kwijt... ik had afgelopen zondag mijn NOD. Heb toen een test gedaan omdat ik zeker wist dat ik zwanger was (zelfde gevoel als bij mijn vorige twee zwangerschappen). En ja hoor een superlicht streepje kwam tevoorschijn. Bij de vorige zwangerschappen had ik een veel duidelijkere streep, toen ook op mijn NODdag getest. Dus dinsdag opnieuw getest en ja hoor...streepje weg...
Woensdag ging mijn temperatuur omlaag en sinds donderdag vloei ik zeer heftig. Vooral donderdag heb ik behoorlijk pittige buikpijn gehad.
Maar ja, het was pas onze eerste ronde en liever nu dat het misgaat dan over zes weken.  Ik weet dat dat derde zeer gewenste kindje echt wel zal komen.

En toch...gisteren was ik uit eten met collega's. Zij weten absoluut niet dat ik aan het klussen ben voor een derde kindje. Zegt een van mijn collega's voor de grap, omdat ik wat bleekjes  zag (ws door het bloedverlies); "je lijkt wel zwanger!"
Het kwam als een mokerslag aan, terwijl het toch echt niet bedoelt was om te kwetsen, ze wist immers niet wat er zich de afgelopen dagen had afgespeeld. Nu loop ik toch met een knoop in mijn maag rond en het lukt maar niet om het kwijt te raken. Ik dacht, dan toch maar mijn verhaal neerzetten...wie weet lucht het op...
gr Jeni

Hoi Jeni,

Erg is dat, he, als mensen zulke 'rake' dingen zeggen. Het zal wel als grapje bedoeld zijn, maar ik wou toch dat mensen eens uitkeken met hun woorden. Ze blijven je echt achtervolgen als je in zo'n situatie zit als jij nu.

Ik vind het rot voor je dat je toch nog ongesteld bent geworden terwijl je al zo into het gevoel van zwanger was. Dat is een flinke tegenvaller....

Probeer jezelf een beetje af te leiden zodat je er niet elke seconde aan denkt, maar ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is want je wilt het vast zo graag.

Sterkte met het doorkomen van deze dag en met het zwanger worden in de volgende ronde. Ik zal voor je duimen!

Groetjes, Tess.

Terug
Bovenaan