beetje verwarrend allemaal

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

Na diverse keren jullie verhalen op het forum te hebben geschreven (die heel herkenbaar zijn) besloot ik de stap ook te wagen.
ik ben een 30 jarige vrouw (voel me nog een jonge meid) met een dochter van 4 en een half en een lieve man waar ik anderhalf jaar mee ben getrouwd
zijn al 9 maanden aan het proberen om zwanger te worden maar helaas nog niet gelukt. merk dat ik de laatste tijd steeds meer moedeloos begin te worden en niet echt veel herkenning vind bij mijn omgeving. mijn man wilt graag een kind (mijn dochter is niet van ons samen) maar hij ziet de ernst van het nog niet zwanger zijn niet in. dus ben ik elke maand weer alleen aan het zwelgen in mijn zwangerschapsymptonen (ik heb voor mijn menstruatie namelijk de zelfde symptonen als tijdens een zwangeschap, buikpijn, misselijk tot overgeven aan, vermoeidheid.
teveel om op te noemen. weet niet wat ik moet of kan verwachten hopelijk een luisterend oor of wat herkenning

groetjes pearl

Hoi Pearl,

Ik herken veel in je verhaal.
Ik ben ook 30, heb al een zoontje van 2 en we zouden graag nog een 2e willen.
Momenteel zitten we al in ronde 11 (bij de 1e was het meteen raak) en geloof me of niet, maar het lijkt of ik elke maand meer symptonen van zwanger zijn heb net voor de NOD (Niet Ongesteld Dag, de dag dat je eigenlijk ongi moet worden, maar hoopt dat ie uitblijft).
Zoals nu ook weer, heb volgende week zondag pas mijn NOD, maar ik voel alweer van alles. Ik geloof het allemaal niet meer. Pas als mijn zw.test positief is geloof ik dat ik zwanger ben. Maar het testen op zich is nu al eng. Hoeveel testen heb jij inmiddels versleten? Ik kan ze niet meer op 1 hand tellen (bijna niet meer op 2).

Veel sterkte met alles en je kan hier je verhaal kwijt hoor.

Liefs, Clau

fijn dat je aangeeft wat nod precies betekend was al aan het zoeken naar de juiste betekenis. weet niet precies wanneer de mijne is mijn cyclus is de laatste jaren wel regelmatig maar afgelopen maand was ik twee weken overtijd en 4 testen verder maar helaas toch niet zwanger.
moet me echt in houden om geen test te kopen maar helaas ook de mijne zijn niet op een hand te tellen.
als ik het goed heb moet ik deze week ongesteld worden en ook nu weer alle symptonen vingers kruisen en weer hopen
 pearl

en met die herkenning zit ik volgens mij wel goed hier thanx

Hoi pearl,
Wil ff laten weten dat het bij mij ook zo is en bij vele andere ook op deze site. Ben er zelf ook nog niet heel lang maar ben nu vanaf dec. gestopt met de pil en ben de laatste 5 maanden bezig voor een 2e de eerste keer was ik na een half jaar zwanger, nu maar hopen dat het weer zo is alleen mijn cyclus is nu   langer en telkens verschilt het maar nooit korter dan 30 dagen! ook denk ik telkens van alles te voelen maar weet dat het bij de eerste toch wel anders was, mijn borsten deden toen echt zeer!!! kon er geen douchestraal op zetten,.. maar je hoort dan ook wel dat het niet altijd zo hoeft te zijn dus denk je van nou dan kan het weleens zo wezen maar dan krijg je toch weer die teleurstelling en verwarring van je cyclus want steeds ben je weer overtijd,,,!!
daardoor durf ik soms geen test te doen.
Deze laatste cyclus was ik 36 dagen en dacht na 4 dagen overtijd toch echt zwanger te zijn , omdat ik wel iets wat bruinslijm verloor en dat het weer stopte voor een dag!!
maar toen toch weer rood!!! maar ook weer zo raar het was maar voor anderhalve dag!!
een dag echt dat het eruit liep en toen zomaar een beetje(genog voor inlegkruis)????
dus nu weet ik het ook echt niet meer en wacht weer maar af met de volgende ronde .
5 sept. NOD
Groetjes Renata

Hoi Pearl,

Ik ken je gevoel! Ik begin ook echt moedeloos te worden; zit nu in ronde 11 en heb afgelopen keer echt zwangerschapsverschijnselen gehad (heel moe, heel misselijk en opgeblazen buik). Helaas was ik niet zwanger, Mijn vriend begint nu ook wel  onzeker te worden. We zijn nu maar naar de huisarts gegaan. Behalve mijn vriend heb ik weinig mensen om erover te praten. Vrienden die weten dat we proberen zwanger te worden vragen er nooit naar. Dat vind ik ook moeilijk omdat ze weten dat we toch al bijna een 1 jaar bezig zijn. Maar ja. Misschien moeten we allemaal positief blijven en duurt het bij ons wat langer. Het gemiddelde is 1 jaar dacht ik en hier op het forum zijn veel  meiden best snel zwanger, dus om het gemiddelde op 1 jaar te houden duurt het bij ons misschien langer...?! (zo probeer ik maar positief te blijven). Hoop snel op blij nieuws van ons allemaal. liefs mij

hoi kimmie,
fijn al die herkenning, ook ik heb dat met vrienden krijg vaak te horen dat het nu toch wel tijd wordt voor een tweede maar als ik dan eens aangeef dat het bij mij niet zo makkelijk gaat weten ze eigenlijk niet precies wat ze ermee aan moeten, en komen ze eigenlijk ook niet met nog meer vragen. vind het wel lief hoor al die reacties van het komt wel goed maar wordt er af en toe zo moedeloos van.
maar ondanks dat blijf ik positief en hopen natuurlijk alleen het uitkijken naar ongst zijn valt elke keer weer tegen.
maar we blijven positef en steunen elkaar in goeie en mindere momenten

love pearl

Terug
Bovenaan