Beetje vroeg, maar wie heeft meisjenamentips?

Meisjesnamen verzinnen vinden we altijd zoooo moeilijk! En jongensnamen, daar kunnen we er nog wel 5 van verzinnen...
Bij alledrie de jongens hadden we een andere meisjesnaam, omdat we de vorige dan toch niet meer zo leuk vonden. Maar nu zullen we toch aan de bak moeten, want het ziet er naar uit dat we een dochter krijgen!
Nog tips? Liefst een Hollandse naam met een lettergreep, dat past goed bij de rest...

Oh, dit vind ik een leuke vraag.

Het hangt er net vanaf waar je van houdt... Hou je meer van aparte namen zoals Storm, Bloem of Maan? Of denk je meer aan een gangbare naam als Kim, Britt, Eef, Els, Fien of Maud?

Ik kan er zo nog een hoop verzinnen, dus zeg maar welke kant je op wilt...

Meisjesnamen gaat hier nog wel, zal eens voor je kijken zo. Jongens namen is een ramp, dus ik stel voor dat iedereen alle suggesties eens de lucht in gooit zodat we wellicht wat inspiratie krijgen ;-)

Hoe heten je jongens? Het is bijvoorbeeld echt niet handig als ze dezelfde voorletter hebben.Ik heb bij mij thuis samen met 2 anderen de A. Dus voor was dan de post?

Wij hebben al 2 meisjesnamen maar jongensnamen gaat echt een ramp worden.
Bij mij eerste zoontje ook pas vlak voor zijn geboorte definitief de naam besloten.
Stiekem hopen we op een meisje. Dan hebben we de naam al en hoeven we de boeken niet meer in.
Ach ja als het een jongen wordt zal het ook vast wel goed komen.

Mmm, Maud en Eef gaan op mijn lijstje... Thanks! Meer tips zijn natuurlijk welkom!
@san01: De namen van mijn jongens beginnen met de B, de R en de C... Wij hadden vroeger thuis 3 J's en da's inderdaad echt niet handig!

@ Bettie76: van wat voor namen houden jullie?

Wij houden zelf van korte (Hollandse) namen zoals Bas, Gijs, Luuk, Max, Cas, Bram, Daan, Tijn, Koen, Stijn, Joep, Pim, Bart, Jens...

Terug
Bovenaan