Beetje zorgen!

Hallo allemaal,
Vorige week vrijdag hebben we een eerste echo gehad en we hebben een prachtig hartje zien kloppen:) Alleen tijdens het meten bleek dat de baby nog maar 1 cm was en dus 7 weken, terwijl ik dacht dat ik al 8 weken zwanger was ( en dus 2cm zou moeten zijn).
Weet iemand hoe dit kan? Groeit het kindje niet goed??

Groetjes Anneke

Maak je niet druk hoor! Ik hoor van meer dames dat het meten (en het groeien) echt wel per echo ietsje kan verschillen. Ik had m'n eerste echo met 7+2 en toen waren ze nog geen 1cm maar nu 2 weken later (9+2) zijn mijn ukkie bijna 2.5 cm dus heel hard gegroeit in 2 weken......misschien is het bij mij anders omdat het een tweeling is maar de gyn zei dat ze helemaal op schema liggen, net zo als 1 kindje!

Bij 8 weken is een ukkie volgens mij geen 2cm hoor maar ik ben geen expert op dat gebied.

Hoop dat het je misschien iets gerust steld.
Liefs Lynn.

Meid mijn echo vandaag was volgens de echo 7 weken en 6 dagen. Lengte was 1.37 cm. Maak je niet druk. Dus nog geen 2 cm en morgen zou het 8 weken zijn. Die 2 cm is een gemiddelde en volgens mij pas eind week 8.

Precies, heb geen zorgen hoor! Fijn dat het hartje klopte zeg!! Elk kindje groeit in zijn eigen tempo....

Ooooo ik wordt nu ook wel heel nieuwsgierig, maar ik weet nog niet eens wanneer ik de echo heb..... Vandaag intake.

Toen wij de eerste echo hadden dacht ik dat ik 8 was maar bleek pas 6 weken te zijn. En ben nu inmiddels 10+4 zelfs al ons kindje zien bewegen vorige week.
Maar je moet niet kijken naar die lijsten waarop staat dat jouw kindje nu zoveel cm moet zijn. Dat is bij iedereen anders. En het is inderdaad maar een gemiddelde. De mijne zat er namelijk ook steeds een paar millimeter onder maar alles gaat goed!

Leuk ideetjes op doen. Ik heb daar ook zo'n zin in, maar ik wacht nog even tot 18 mei dan heb ik de 10 weken echo en geloof ik er echt in. Maar stiekem denk ik er al wel over na. Hi, hi.

Terug
Bovenaan