begin april gestopt, nog steeds geen regelmatige cyclus??

A

Anoniem

Guest
hallo iedereen,
zal me even voorstellen ben masja en ben 24 jaar ben afgelopen juni dit jaar getrouwd met mijn schat. we hadden besloten om voor het trouwen te stoppen met de pil maar ook weer niet te vroeg ,want mocht het meteen raak zijn dan zit je met zón dikke buik in een mooie jurk. dus ben begin april gestopt.werd maar niet ongi en ben toen maar eens naar de HA geweest en die vertelde me dat die wel vaker voor kwam en dat ik ff geduld moest hebben. eindelijk na 102 dagen was het zover. ik kon gaan tellen dacht ik.  toen had ik een mooie cyclus van 35 dagen  en dacht mooi zo  is alles weer normaal. nou mooi niet hoor! zit  al intussen weer op mijn 60 e dag en nog steeds niks.  heb  na 45 dagen wel  een testje gedaan, maar was negatief ,zoals ik  ook dacht (maar niet hoopte natuurlijk!).nu heb ik wel een raar gevoel in mijn onderbuik al zo'n 1,5 week  en ben maar een heel klein beetje misselijk  , kan ook erg slecht slapen verder voel ik helemaal niks ook niet aan mijn borsten enz. ik wil volgende week evt. weer een tesje doen als ik me nog zo voel. heb gewoon het idee dat het ook tussen mijn oren zit.en dat je ineens van alles gaat voelen?
nou ik hoop dat ik met iemand hierover kan praten , het namelijk zo vervelend dat je niet met je naaste omgeving kan delen want dan weten ze gelijk dat je er mee bezig bent. en mijn man.... tja die snapt  er niet zo veel van, want die voelt tenslote niks.

groetjes masja

Hai,

Wat rot voor jullie zeg.....
Zijn ovulatietesten niet iets voor je??? Dan weet je in ieder geval wanneer en of je ovuleert?! en je dus aan de klus moet....

succes ermee,

zit zelf pas in ronde 2 en heb nog geen goed beeld van mijn cyclus, ga half november beginnen met ovulatietesten (al in huis besteld bij MATCARE via internet, stuk goedkoper!)

Groetjes Roos

Hoi Masja,

Je bent niet de enige hoor, ik ben ook zo iemand die dit meemaakt. Ik ben ook in april gestopt en het duurde 115 dagen voordat ik voor de eerste keer ongesteld was en het was erg kort. Maar goed ik was blij dat het kwam. Had allerlei kwaaltjes, vooral zeurderige buikpijn, gevoelige tepeld. Tussendoor al 2 testen gedaan maar steeds negatief. Ik dacht het al maar ja. Je hoopt er dan maar op. Omdat je vaak leest dat het snel bij iedereen op gang komt. En soms denk ik ook dat je het wil lezen!!!
Ik ben ondertussen wel voor de tweede keer ongesteld geworden en het kwam vrij onverwachts.De tweede keer heb ik 52 dagen moeten wachten. Nu hoop ik dat het weer halveert en dat ik dan op een normale cyclus zit. De tweede keer was ik wel heftig ongesteld net als voor mijn pilgebruik. Ik heb dus weer een beetje hoop.
En ik hoop dat mijn verhaal jou ook weer hoop geeft. Dezelfde maand gestopt, bij jou gaat het ook komen. Alleen je lichaam is een raar iets en je kan het niet sturen.
Wat ook toevallig is dat ik ook in juni ben getrouwd alleen dan een jaar eerder.
Misschien leuk als we elkaar op de hoogte houden,

Groetjes Tjoller

Hey meiden,

Ik wil jullie niet ontmoedigen, maar ik ben vorig jaar april al gestopt met de pil en ook ik heb nog steeds geen cyclus zoals het hoort. Voor dat ik aan de pil ging was ik ook heeel erg onregelmatig ongesteld! Ik heb het er met mijn huisarts over gehad, zij vertelde me dat er meer vrouwen zijn die nooit een regelmatige cyclus krijgen. Gezien mijn situatie voordat ik aan de pil ging, is de kans groot dat dit ook bij mij het geval is.
Nogmaals niet naar bedoeld, maar jullie zijn dus niet de enigen.

Succes.

Liefs Stefanie

ha tjoller

fijn dat ik niet de enige ben dat ga je al snel denken toch! ben nu nog steeds aan het wachten op die rode duivels tot op heden nog niks zit al zo rond de 65e dag nu. ben  vorige week wel misselijk geweest maar was elke keer met vlagen en afgelopen zaterdag behoorlijk heftig de hele dag door en ontzettende hoofdpijn. had die ochtend ook een crematie van een tante van mijn man dat  was  er  ook wel behoorlijk ingehakt moet ik zeggen.  verder heb ik wel constant een gevoel in mijn onderbuik kan het niet echt uitleggen wat dat is. heb vorige week een testje gedaan ,negatief natuurlijk! ik denk als ik weer zo rond de 100 dagen zit doe ik gewoon een testje is die dan negatief dan ga ik weer naar de HA. hoe staat het me jou? ben benieuwd , en zeker leuk en fijn als we elkaar op de hoogte kunnen houden!

groetjes

Ha Masja,

Ik weet wat je voelt. Maar als ik naar mezelf kijk ben ik ook meer gefocust op alles wat ik voel in mijn buik. Kan het ook niet weg wuiven, als je stopt en het duurt zo lang dan heb je dat gewoon.
Als ik ervan uit ga dat mijn cyclus weer halveert en dan normaal op gang komt dan zou het betekenen dat ik morgen mijn ei krijg. Ga voor de zekerheid vanavond klussen.
Maar heb het nog nooit gemerkt dus.......
Die onzekerheid die nekt je wel, bij mij in mijn   omgeving zijn er veel zwangeren en ik wil ook!!! Ik was laatst bij de huisartsenpraktijk en toen vertelde ik het tegen de assistente, en plots was het er ineens. Hoop dat het bij jou ook snel komt.
Ik oudt voor mezelf een jaar als richtlijn aan maar als jezelf het gevoel hebt dat je moet gaan moet je dat zeker doen. Het licht ook erg aan je huisarts als ik dat zo lees op het forum. Hopelijk komen jou rode duivels eraan en bij mij m ´n ei,
Totsnel weer hoop ik, dan is er nieuws,

Groetjes Tjoller

Hoi Masja en Tjoller,

Hier nog iemand met hetzelfde probleem. Ik ben in maart gestopt met de pil. De eerste keer duurde 7 weken voordat ik ongi werd. Daarna 15 weken en maar weer wachten op de derde keer.... Voordat ik aan de pil ging was ik ook heel onregelmatig. Misschien 3x in het jaar. Nu dus nog steeds. Ik ben twee keer bij de huisarts geweest. De tweede keer heeft hij me doorgestuurd naar de gynaecoloog. Daar heb ik een inwendig onderzoek gehad en allerlei bloedonderzoeken. Het zaad van mijn vriend is ook onderzocht. Uit al deze onderzoeken is gebleken dat ik PCOS heb. Bij mijn vriend is gelukkig alles prima. Nu is het advies van de gynaecoloog dat ik eerst wat kilo's kwijt raak. Mijn gewicht is iets aan de hoge kant en het kan zo zijn dat je cyclus weer goed wordt naarmate je afvalt. Ik ben er wel druk mee bezig, ook omdat het natuurlijk beter voor mezelf is, maar ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in dat mijn cyclus normaal gaat worden.... De 28e moet ik weer terug naar de gynaecoloog om te kijken hoe het gaat.
Ik ben wel blij dat mijn huisarts mij serieus heeft genomen en mij heeft doorgestuurd. Hierdoor heb ik wel al wat zekerheid en kan ik er wat aan gaan doen. Ik werd ook gek van onzekerheid en ondanks dat ik nu nog steeds niet zomaar zwanger kan worden ben ik wel rustiger in mijn hoofd. Je wordt wat realistischer en ik merk dat ik nu niet meer bij ieder gevoel denk dat ik zwanger ben. En dat geeft wel rust, maar neemt niet weg dat ik liever gisteren zwanger ben dan vandaag!!
Ik vind het fijn om met mensen te praten die in hetzelfde schuitje zitten en misschien hebben jullie iets aan mijn verhaal.

Tot snel.

Liefs Taat

Hoi Taat,

Ik reageer een beetje laat maar ik kijk niet dagelijks op het forum want dan maak ik mezelf knetter gek. En dat doe ik bij mezelf toch al een betje. Het gevoel om äan kinderen te beginnen (hoop dat we ze kunnen krijgen) wordt met de dag sterker.
Bedankt voor je verhaal. Fijn dat je huisarts je snel heeft doorgestuurd en dat bij je vriend alles ok is.
Wel rot dat er bij jou iets is vast gesteld. Hoe gaat het met afvallen?? Wil het een beetje lukken???
Aan het einde van de maand moet je terug naar de gyn, hoop dat die positief nieuws voor je heeft.
Bij mij is er tusendoor niet echt veel gebeurd. Als ik nu een normale cyclus zou krijgen dan zou het volgende week gebeuren. Maar ik durf er niet op te hopen.
Volgens mij had ik voor het gebruik van de pil een normale cyclus. Weet er eigenlijk niet veel meer van en ik vraag het niet aan mijn moeder omdat die nog niet weet dat ik bezig ben. Misschien over een tijdje als het echt niet vanzelf op gang gaat komen. Ik heb nog hoop, dus we wachten op volgende week.
Fijn weekend,

Groetjes Tjoller

Terug
Bovenaan