Begin bevalling herkennen

Hoihoi,

Ik ben nu 37 weken en 1 dag zwanger, en heb sinds 12 uur last van steken en krampjes in mijn buik, gisteren ben ik de slijmprop verloren en heb sindsdien een heel onrustig gevoel in heel mijn lichaam wat maar niet weg wil gaan.

Zou dit kunnen betekenen dat de bevalling er aan zit te komen ? Hoe begon het bij jullie ? Ik ben heel benieuwd !

Als je de slijmprop bent verloren zit het er volgens mij wel aan te komen. 
Bij mij braken eerst de vliezen dus ik weet het niet precies. 
Zijn de steken/krampen regelmatig? 
Ik zou bij twijfel gewoon even de verloskundige bellen. 
Succes!

Slijmprop kun je al weken voor de bevalling verliezen. Ik verloor de eerste keer een maand van tevoren de slijmprop.
Bij mij begon het de eerste keer met pijn in mijn rug. Bij de tweede keer had ik wel last van krampen in de buik. Maar je merkt wel dat de pijn regelmatig is. Is dat nog niet dan heb je last van voorweëen. 

Aaargh ik kan ook niet wachten. Loop al 3.5 week met geen baarmoederhals meer en 1 tot 2 cm ontsluiting. Ze hadden niet verwacht dat ik de 36 weken zou halen, maar vandaag toch echt 36+1! Bij elk pijntje of krampje denk ik, zou het?
Maar niks! Slijmprop verlies ik echt al 3 weken. Meerdere keren op een dag, ik maak het weer aan om het vervolgens weer te verliezen. 
Hopelijk haal ik de 37 weken en beval ik dan. Hou jij het nog een beetje vol? Op een gegeven moment wil je gewoon echt bevallen he? Dan zijn die 9 maanden wel genoeg geweest haha.

Jaaa echt verschrikkelijk, ik heb ook zoveel last van mijn ribben de laatste weken. De baby is al wel helemaal ingedaald maar ruimte kom ik nog steeds te kort. Ze is ook super actief in mijn buik dus dat werkt ook lekker mee.. elke ochtend als ik wakker word denk ik shit nog geen baby van mij mag ze wel komen nu haha ;) 

Bij mn eerste heb ik ook al 4 weken van tevoren slijmprop verloren en heftige voorweeen gehad die 3 cm ontsluiting hebben gegeven. Toch bleef hij zitten tot een dag van de uitgerekende datum. 
Bij mn tweede waren ze al vanaf week 26 bang voor vroeggeboorte om verschillende redenen. Ook vanaf toen begon mn baarmoederhals al kleiner te worden. Ook deze keer bleef ze zitten tot 4 dagen voor de geboorte. 
Bij beide had ik al heel vroeg harde buiken tot aan het einde. 
Hetgeen waardoor ik wist dat de bevalling eraan kwam, was gewoon een heel sterk gevoel. Ik wist gewoon: het komt eraan. Beide keren zei ik tegen mijn vriend. Niet naar het werk gaan, de baby komt. Beide keren klopte dit sterke gevoel. Dus geen lichamelijk gevoel, puur intuitief. 
Ik ben momenteel 36+1 zwanger en maandag word ik ingeleid. Heel vreemd idee dat het nu gepland is. 
Ik wens je heel veel succes met de laatste loodjes. Het komt wanneer het komt en dan zul je het herkennen. Geniet nog even van de bewegingen in je buik. 

Zoals hierboven ook gezegd kan het inderdaad nog best even duren na verliezen van slijmprop. Dat heb ik tenminste ook gelezen?

Ben nu zelf 38 weken zwanger en ik er nu juist last van dat ik het zo spannend begin te vinden en denk: ojeee hoe komt het allemaal, can i handle it?? terwijl ik eerder steeds zoiets had van het komt altijd goed, we zien het wel etc etc..iemand hier die dit herkend en nog goede tips heeft om de positieve mindset weer op te pakken??

Hey ladies, 
hier nu 39.1 weken en ook vorige week de slijmprop verloren. Sinds begin vorige week veel gerommel in mijn buik. Af en toe flinke weeen en soms ook met regelmaat maar niks wat doorzet. De VK is gisteren avond nog komen checken omdat ik een keiharde buik had al 5 uur lang en onder de douche de weeen begonnen en erger werden. Helaas na een uur weer alles rustig! Ook hier al vanaf week 20 thuis ivm veel harde buiken en iedereen die me maar bleef zeggen dat ik blij mocht zijn als ik de 37 weken zou halen. Pin je dus nergens op vast want zelfs alle voortekenen kunnen je niet vertellen hoelang het nog gaat duren. Hier wijst alles er al een week op dat het echt gaat beginnen maar de VK zei gisteren ook dat al die symptomen ook zo nog 2 weken kunnen duren. 

Voor die positieve mindset denk ik echt dat je per dag moet bekijken en proberen iets van afleiding te zoeken. Goed boek, goede serie ( ik kijk nu new girl op Netflix best grappige serie) 
verder is het gewoon heel lastig en heb ik ook echt momenten dat ik er mentaal helemaal doorheen zit. Had echt die 37 weken als soort van grens in mijn hoofd omdat ik zo graag thuis wil bevallen en geen prematuur baby wou natuurlijk! En dan nu zit ik hier maar te wachten al 2 weken... 
succes ladies! Wat teouwens ook goed helpt is lekker van je af schrijven hier. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. 
Liefs

Terug
Bovenaan