begin hem beetje te knijpen....

ben hier nog niet eerder geweest, ben bianca, 39 jaar en 40,5 weken zwanger van mijn 6e.
ik was 1 mei uitgerekend, maar nog niets dus...
als ik zondag ochtend niet bevallen ben of bezig, moet ik om 9 uur in het ziekenhuis zijn om ingeleid te worden.

Moet eerlijk zeggen dat ik een beetje op zie tegen dat hele inleiden. Ik wil het zelf doen, samen met mijn kindje, zonder stomme gel of wat dan ook. Al mijn bevallingen zijn volgens het boekje gegaan, ik ben zo bang dat deze omdat ze al helemaal niet uitzich zelf komt heel zwaar en moeilijk gaat worden.

Word het dalijk een tangverlossing of keizersnede ofzo.... pfff ik weet het, maar mezelf bang, maar dit heb ik nog bij geen enkele bevalling gehad, dat ik er zo tegenop zie.

Ik snap je gevoel wel. Helemaal als je er al 5 hebt gehad. Dan wil je deze ook zelf doen. Je wordt al wel vroeg ingeleid... wat heeft dat voor reden??

Ik ben hier ook aan het wachten. Wordt helemaal gestoord van het op je lichaam letten: voel ik al wat? Nee, alles gaat weer over... weer een nieuwe dag.. grr..

jij weet tenminste zeker dat je het maandag of dinsdag in je armen houdt, ik moet het allemaal nog maar afwachten. Er zitten dus ook wel voordelen aan. En bedenk dat heel veel vrouwen ingeleid worden die hun kindje gezond ter wereld brengen.

Die wachtweken duren zo lang! Ik hoop dat je vandaag nog spontaan begint en dat je een mooit kindje in je armen hebt morgen!

Sterkte!

Ik ben 3 mei uitgerekend en mijn verloskundige zei dat als ik bij 41 weken (volgende dinsdag) niet ben bevallen, als ik wil, dat ze mij dan ook gaan inleiden..

Ik was heel erg verbaast want ik dacht niet dat ze dat zomaar doen..
Maar zit er steeds meer over na te denken het te doen want ben zwanger zijn zo beu..

@ bloempje,

tegenwoordig gaan ze vanaf 41 weken al inleiden omdat uit onderzoeken gebleken is dat 42 weken toch vaak te laat is ivm complicaties enzo.
Maar het lijkt per ziekenhuis of verloskundige te verschillen hoe ze het doen.
Bij mij speelt ook mijn leeftijd (39) en mijn geloof (jehovahs getuige, en wil daarom geen bloed) mee.

Het is wel waar dat ik nu weet wanneer ik de kleine in mijn armen kan houden maar toch. Er gaat toch van alles door me heen, is het wel goed voor het kindje zo'n opgewekte bevalling, gaat het wel goed, je speelt toch een beetje met de natuur....

Terug
Bovenaan