Begin medische molen: graag jullie mening over het volgende..

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier, zou graag jullie mening en of advies willen over het volgende:
Ik word volgende maand 34 en we zitten midden in ronde 11. Ik heb een mega regelmatige cyclus, 25 dagen en elke 13e dag de ovulatie. De laatste 6x heb ik ovulatietesten gebruikt, just to be sure. Uiteraard iedere week voor nod de nodige 'kwaaltjes' maar bleek steeds niks te zijn. Nu na ronde 10 besloten vriendlief en ik aan te kloppen bij de gynaecoloog.
In het verleden geopereerd aan hele lichte endometriose en een schildklier die te traag is (momenteel perfecte waardes) maakten dat hij bij het verwijderen van het spiraaltje zei dat ik na een half jaar mocht komen als er geen zwangerschap was.

16 januari (2 dagen voor verwachte eisprong) naar gyncl. geweest. Vriendlief wordt onderzocht op zijn zwemmers en bij mij werd een bloedonderzoek gepland om eisprong te controleren. Hij zag op dat moment ook twee eicellen (jeuj!) die klaar stonden voor de sprong, beide 16mm. Alles volgens plan dus eigenlijk.

Donderdag namiddag positieve ovulatietest en vrijdag flinke pijn gehad. 's Morgens een deel, daarna paar uurtjes rustig, 's middags deel twee, (ik gok twee eisprongen??) Uiteraard ons huiswerk goed gedaan :)
Bloedtest gedaan afgelopen donderdag, was goed, progesteronwaarde was 51, dus eisprong gehad. (te laag voor dubbele eisprong??)

Afgelopen week op woensdag en vrijdag/zaterdag flinke menstruatieachtige krampen gehad, steken in onderbuik, woensdag links, vrijdag/zaterdag rechts. Ik dacht zelf aan een innesteling, heb dit nog niet eerder gehad. Daarnaast rommelende darmen en hongerrrrrr! Ook zéér pijnlijke borsten, maar dat heb ik vaker direct na eisprong.

Gister (zaterdag) een normale test gedaan die ik nog had liggen (uiteraard negatief), en vanochtend een early test van Kruidvat, ook negatief.

Kan het nog? Woensdag moet ik ongesteld worden. Ben ik gewoon te vroeg aan de test geslagen? Met een eventuele tweeling zou je meer hcg moeten aanmaken toch, dus dat wordt het sowieso niet?
Wat is jullie mening? En wat denken jullie van de progesteronwaarde?

Hoor het graag!
Liefs

ik moet eerlijk zeggen dat ik van het grootste deel bovenstaand geen verstand heb. het was bij ons erg snel raak. 
Hetgeen wat ik je wel kan vertellen, ik was 4 dagen overtijd en had nog negatieve testen. Op dag 5 kreeg ik nieuwe testen binnen en dacht ik, ach, het kan geen kwaad om nog eens te testen.. 5 minuten gewacht, en ik dacht niets te zien, totdat ik nog eens keek. toen dacht ik: zie ik nou een licht streepje?! lampje erop en ja hoor.. volgende dag weer getest, en weer een licht streepje, het heeft echt even geduurd voordat dat streepje echt duidelijk zichtbaar was. 

wat ik herken in je verhaal zijn de rommelende darmen, ik had dat ook, echt ineens lagen mijn darmen compleet overhoop leek het wel! 

Ik zal voor je duimen! 

Jeetje! Die onzekerheid en spanning! Kan me er iets bij voorstellen! Wel heel fijn dat het dan wel raak was!!
Ik zal nog even geduld moeten hebben tot woensdag sowieso, voor die tijd komt er geen test meer in mijn handen ? 
Inderdaad, rommelende darmen, maar kan ook net zo goed aan iets anders liggen. Heb wel meer afscheiding en dus die andere dingetjes, we zullen zien. Misschien dat er nog meer meiden met andere berichten zijn. 
Bedankt voor je reactie iig! 
Liefs

Herkenbaar verhaal, bij ons heeft het ruim 2 jaar geduurd voordat ik zwanger was. Ik had de clomid al klaar liggen, maar moest wachten tot de volgende menstruatie om ermee te beginnen. En die kwam niet. Ik heb getest precies 13 dagen na de positieve ovulatietest. Aanvankelijk dacht ik dat de test negatief was, dus weggelegd. Zie je wel, weeeeer niets! Na 5 of 10 minuten toch nogmaals gekeken, en ik twijfelde of het verbeelding was of dat ik toch een heeel dun streepje zag. Met een lampje erop schijnend zag ik toch echt een streepje! Inmiddels 15+4wk zwanger, kan het nog steeds bijna niet geloven. Ik hoop voor je dat het bij jou ook raak is!

Jeetje wat een verhaal! En wat fantastisch dat het tóch raak was!
Denk dat ik gewoon morgen/overmorgen ongesteld ga worden. Nou goed, dan staat het volgende bezoek bij de gyncl. in ieder geval gepland.
Wat is eigenlijk het vervolg voor ons? Iemand die dit weet? (Uiteraard afwachten of zwemmers ok zijn van manlief)
Heb zelf het idee dat de innesteling al een paar x is misgegaan, vraag me niet hoe ik erbij kom.
Ben best zenuwachtig! 

Heb wel wat verstand van de medische molen.. 
Wat het vervolg is, zal afhankelijk zijn van de oorzaak die gevonden wordt (áls er een oorzaak gevonden wordt). 
Een vorm van vruchtbaarheidsbehandelingen is ovulatie inductie (OI) bij de vrouw, d.m.v. clomid of injecties. De kans dat dat bij jou zal gebeuren lijkt me klein, aangezien je vertelt dat je een zeer regelmatige cyclus met zeer regelmatige ovulatie hebt. Daar valt dan niets aan te verbeteren. 
Als de oorzaak in de zwemmers ligt, kom je (afhankelijk van de ernst van het probleem, dus de hoeveelheid hulp die de zwemmers nodig hebben) uit op IUI (waarbij het sperma de baarmoeder in wordt gebracht), IVF (waarbij eicel en sperma samen in een petrischaaltje worden gebracht) of ICSI (waarbij de spermacel met een mini-naald de eicel in wordt gespoten). 
Wanneer het daar niet aan ligt is het misschien (zeker omdat je endometriose hebt gehad, waardoor je meer risico hebt op verklevingen die de eileiders minder doorgankelijk maken) nodig om een doorgankelijkheidsonderzoek van de eileiders te doen. Dan spuiten ze rontgen contrast de baarmoeder in, en kijken ze met röntgenfoto's waar dat uitkomt. Geen erg prettig onderzoek.. mocht het probleem daar zitten, dan is IVF een behandeloptie. Dan hoeft de eicel namelijk de reis door de eileider niet af te leggen. 
Ik hoop dat je wat aan de info hebt, maar ik hoop nog veel meer voor je dat al deze info overbodig is! Succes!! 

Toch maar weer een early test gedaan vanochtend. *neemt terug wat ze in vorig bericht zei en negeert het stemmetje “told you so”..* ?
Was negatief, denk echt dat het dus niet gelukt is deze keer, anders zou er met een early test nu wel een heel inimini lijntje te zien zijn toch? 
Bedankt voor je info Martine! Zeer zinvol! Zit er geen stap meer tussen dat ze mijn baarmslijmvl gaan checken? 

Balen van je negatieve test! Early test is natuurlijk niet 100% betrouwbaar, maar de kans dat ie klopt is wel groter dan de kans dat ie niet klopt.. 
Baarmoederslijmvlies verandert tijdens de cyclus. Met een inwendige echo kunnen ze zien of de dikte van het baarmoederslijmvlies past bij het moment in de cyclus. Meer valt er volgens mij niet te testen aan baarmoederslijmvlies. Maar als je iedere maand normaal ongesteld bent dan bouw je dus ook normaal baarmoederslijmvlies op (ongesteldheid is het afstoten van onbenut baarmoederslijmvlies). 
Maar als het goed is gaan ze je ook uitgebreid informatie geven bij de gynaecoloog hoor. Je kunt alles wat je je afvraagt gewoon vragen! Vaak zijn er ook ondersteund verpleegkundigen die wat uitgebreider de tijd kunnen nemen om dingen uit te leggen. Ik hoop voor je dat de wachtkamer van de fertiliteitspoli niet gecombineerd is met die van verloskunde en kindergeneeskunde. Dat was bij mij. Best confronterend. En irritant om anderen te horen klagen over zwangerschapskwaaltjes, terwijl je ze zelf suuuupergraag zou hebben

Terug
Bovenaan