Begin nu toch wel zenuwachtig te worden, voor deze 2e x...

Hi meiden, gisteren was ik uitgerekend.. En sinds een paar dagen begin ik toch wel erg zenuwachtig te worden.. Vorige keer is alles gewoon voorspoedig gegaan. Ik ben om half zes gestript (bij 1 á 2 cm ontsluiting) en rond zeven uur begonnen de heftige weeën, om half 3 bij 6 cm m'n vliezen gebroken, toen moest ik naar t ziekenhuis, om half zes mocht ik gaan persen en om 10 voor zes was onze dochter geboren. Wel ingeknipt, maar verder geen complicaties dus. Maar ik vond het wel ontzettend heftig en kon toen de vliezen waren gebroken, niet meer zuchten, vanaf toen was het echt een soort van grommen ofzo.

Dus nu de tweede bevalling wel erg dichtbij komt, zie ik t ineens helemaal niet meer zitten! Hoe ga ik t weer opvangen enzo? Ow.. iemand ervaring? Had al eerder een keer ervaring bij een tweede bevalling gevraagd. Ik hoorde dat het altijd sneller gaat, maar de vk zei dat doordat het dus in een kortere tijd is, de weeën dus ook heftiger zijn. Dus ik heb echt zoiets van.. nog heftiger? Help! Straks raak ik in paniek ofzo??

Liefs

Hoi, ik zou het gewoon op me af laten komen. Dat is natuurlijk gemakkelijk gezegd, maar je weet toch nooit hoe het gaat. Ons eerste zoontje was er in 8 uur, en ons dochtertje in ongeveer 4 uur. Vorige maand ben ik bevallen van ons tweede zoontje, die ging wel erg rap, in net 1,5 uur. Het gaat dan ineens héél snel. De verloskundige was nog geen 15 minuten bij ons. Heb bij deze zwangerschap geen yoga of zo gedaan, omdat ik me daar helemaal niet thuis voelde, wel ga ik 2 keer per week zwemmen, ook tijdens de zwangerschap, en dat was heel goed. Toen ik net voor de bevalling stond dacht ik ook, kan ik dat nog wel, en JA, je kunt het. Je weet gewoon precies wat je moet doen. Je zou ook eens met je verloskundige kunnen praten over je angst, die kan je ook heel goed gerust stellen, en advies geven. Daar is ze toch ook voor? Alles komt goed, weet ik zeker. Ik wens je heel veel sterkte, en geniet nog even van je zwangrschap. groetjes Wendy, trotse mama van 3

hoi missjud3,

dat je weer zenuwachtig bent voor je bevalling is denk ik heel normaal.zelf moet in binnenkort weer bevallen van mijn derde en nog doe ik het in me broek. en over het verhaal dat het na de eerste sneller gaat gaat niet bij iedereen op! ik zou er wel voor tekenen maar hellaas heb je het niet voor het zeggen. ik heb van alletwee bijna twee dagen met weeen gelopen en het duurde een eeuwigheid. het enige wat wel sneller ging was de uitdrijving, mijn zoon werd na het hebben van de 10cm ontsluiting na 17 min geboren en mijn dochter na 2 min dus dat viel mee maar de uitdrijving zelf vond ik geen nare ervaring het is meer die langdurige ontsluitings weeen. weet niet hoe deze bevalling gaat lopen hoop eerlijk gezegd op zo'n bevalling als het verhaal hier boven maar zelf ga ik er niet van uit dan kan het alleen  maar mee vallen. hoop voor jouw ook dat het voorspoedig zal verlopen veel succes.

Terug
Bovenaan