Begin verschijnselen zwangerschapsvergiftiging

Hi allemaal,

Gisteren op controle geweest in het ziekenhuis voor de 36weken echo. Alles zag er goed uit op de echo gelukkig.
Urine laten afnemen en hier zaten eiwitten in.. ze dachten hierdoor aan een beginnende zwangerschapsvergiftiging, meteen bloed laten afnemen en zou s’middags gebeld worden of ik opgenomen zou moeten worden in het ziekenhuis.
Voor nu ben ik gelukkig nog thuis en moet ik maandag weer terug naar het ziekenhuis voor controle.. mijn vraag is er iemand van jullie die dit ook heeft meegemaakt en wat jullie ervaring hier mee is?
Ik heb gedurende de zwangerschap echt nergens last van gehad en voel me nu ook prima zelf geen klachten en de kleine beweegt goed.

Liefs
 
Ik heb dit mijn vorige zwangerschap gehad, met 37 weken. Hd zelf helemaal geen klachten, bij verloskundige was mijn bloeddruk hoog. Ik moest 12u urine sparen, daaruit bleek dat ik inderdaad eiwitten lekte. Er is toen besloten dat ik bij 38 weken ‘moest’ bevallen, dus bij 37+6 zou worden opgenomen en ingeleid. Ik voelde me goed en mijn bloeddruk was niet constant hoog, dus ik mocht de tussenliggende dagen naar huis en moest elke dag naar ziekenhuis om een uur of 2 aan de monitor te liggen en bloeddruk te meten. Bij een vriendin bleef de bloeddruk wel hoog, haar hebben ze opgenomen om het in de gaten gehouden. Liefst wachten ze we tot 38 weken, mits jouw gezondheid en die van d baby niet achteruit gaan. Ik vond het balen, maar meer ook niet, heb een hele gezonde dochter gekregen en mijn bloeddruk was direct na de bevalling goed. Officieel moet je minimaal 48 uur in het ziekenhuis blijven erna, dit werd bij mij iets korter omdat ik ‘s avonds ben bevallen en anders een 3e nacht zou moeten blijven, terwijl toen al duidelijk was dat alles goed ging met ons beiden. Als het dit keer weer zo zou lopen (nu 33 weken), dan vind ik het balen om mijn dochter te missen, maar meer ook niet. Sterkte!
 
Bij mij begin de bloeddruk vanaf 36 weken hoog te worden. In eerste instantie was controle bij de gynaecoloog niet nodig, maar bij 39+6 toch voor extra controle naar het ziekenhuis gestuurd. Hier bleek toen inderdaad dat ik eiwitten in de urine had een omdat ik al zover in de zwangerschap was meteen opgenomen en de volgende dag ingeleid. Ik heb er verder nooit echt klachten van gehad. 
 
Geen ervaring mee, maar ik werd wel goed in de gaten gehouden omdat ik onwijs veel vocht vasthield en het dan wel die richting in zou kunnen gaan. Ik heb toen echt kilo's watermeloen zitten eten, heerlijk! En schijnbaar zit hier een stofje in die de kans met 40% verkleint.. dus misschien een natuurlijke reactie van mijn lichaam om hier zoveel trek in te hebben (al ben ik er normaal ook al gek op). Dus een lekkere tip voor je, zodat je het hopelijk bespaard kan blijven en je bovendien een excuus hebt om heerlijk de hele dag door meloen te eten ?
https://www.promovendum.nl/blog/watermeloen-gezond-5x-gezonder-dan-je-denkt#:~:text=Watermeloen%20zit%20vol%20met%20lycopeen,op%20zwangerschapsvergiftiging%20met%2040%25%20verminderd!
 
Terug
Bovenaan