Begin zwangerschap en op reis?

<p>Hoi allemaal misschien een gekke vraag. Wij zijn 3 maanden bezig voor ons eerste kindje. Geen idee natuurlijk of het lukt en wanneer. Nou waren we eigenlijk ook bezig met het plannen van een grote (droom)reis voor dit jaar, begin mei. Dat begint al op te schieten. Ik twijfel ontzettend of ik er verstandig aan doe om de reis te boeken. Begin van je zwangerschap kun je je niet lekker/moe voelen. Daarnaast wil ik natuurlijk het beste voor het kindje m.b.t. de ontwikkeling. Maar als we nu niet gaan, dan zal het er de komende 10 jaar niet van komen. Wat zouden jullie doen/adviseren? </p>

Ik zou gewoon boeken en lekker gaan. 
als het zwanger worden dan wat langer duurt krijg je straks geen spijt. Eenmaal een baby wordt een reis maken helemaal lastig. En ik zou je leven niet “on hold” zetten voor het zwanger worden.. je zou ook even twee maanden kunnen pauzeren en weer vlak voor je reis beginnen. die twee a drie maanden maken ook niet zo veel uit. En een grote reis maken doe je niet vaak in je leven al helemaal niet met kinderen. 
Xx
Myl

[quote quote=10155867]Ik zou gewoon boeken en lekker gaan. als het zwanger worden dan wat langer duurt krijg je straks geen spijt. Eenmaal een baby wordt een reis maken helemaal lastig. En ik zou je leven niet “on hold” zetten voor het zwanger worden.. je zou ook even twee maanden kunnen pauzeren en weer vlak voor je reis beginnen. die twee a drie maanden maken ook niet zo veel uit. En een grote reis maken doe je niet vaak in je leven al helemaal niet met kinderen. Xx Myl[/quote]
Dankjewel voor je reactie! Zo sta ik er ook wel in, maar heb toch wat twijfel. Je wilt immers het beste, maar wie weet duurt het nog maanden

Ik zou gaan.  Voor het zelfde geld duurt t nog een jaar voor je zwanger bent. Plus als kleine er is het minder makkelijk gaat dan nu met zn 2tjes. 

Ik zou ook gaan, maar dan wel de Zika risicogebieden mijden. Ook als je bezig bent zwanger te raken is dit gevaarlijk. Er wordt geadviseerd voor vrouwen tot 1 maand en mannen 2 maanden na thuiskomst geen onbeschermde sex te hebben. Dat is niet voor niets. 
Succes!

Ik zou ook zeker boeken en gaan, maar inderdaad rekening houden met O.a. het Zika virus en een goede annuleringsverzekering afsluiten...  bij sommige verzekeringen mag je bij zwangerschap je reis annuleren of omboeken. Wij stonden op het punt een reis te boeken naar Zuid Afrika, maar kwamen er in diezelfde week achter dat ik zwanger was. We besloten nog even te wachten met boeken. Een week later werd ik  erg misselijk en dat heeft aangehouden tot nu (ruim 28 weken). Wij hadden nog niet geboekt, maar het is dan fijn als je nog onder je reis uit kan want het is zonde van het geld als je niet van je reis kunt genieten. Maar het kan ook dat je een klachtenvrije zwangerschap hebt en dan lijkt het me heerlijk om er nog even op uit te gaan met zn tweeen.

Ah fijn om te lezen. Hier een beetje hetzelfde probleem. Wij zouden niet gaan omdat ik zwanger was maar helaas een miskraam gehad. Zijn nu extra toe aan vakantie, maar wie weet ben ik dan zwanger. Wij gaan ook maar gewoon boeken en zien het wel... idd annuleringsverzekering afsluiten! 

Terug
Bovenaan