Beginneling

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Wie kan mij vertellen waar ik allemaal aan moet denken om zwanger te kunnen
worden. Ik heb een miskraam gehad maar nu wil ik gepland zwanger worden.
Wie hebben er tips voor mij.

gr ronda

hallo Ronda,

om te beginnen dan maar: slik je al foliumzuur?
hiermee kan je beginnen minimaal 4 weken voor de bevruchting tot 8 weken erna.
dit verkleint de kans op een open ruggetje en is dus goed voor de opbouw van het zenuwstelsel.

zelf slik ik ook nog theunisbloemolie en tarwekiemolie dit schijnt ook te helpen als je zwanger wilt worden vooral als je een lange onregelmatige cyclus hebt.

je kan het allemaak gewoon bij kruidvat of drogist kopen.

veel succes,

liefs Bri

Bedankt,

ik slik al foliumzuur ik ben daarmee doorgegaan toen ik dei miskraam
heb gekregen. En kan ik niet wachten tot het zover is dat mijn menstruatie uitblijft.
Maar nu was ik een week te vroeg en maar heel weinig wat is dat dan.

gr ronda

Hoi Ronda,

Als je zwanger wilt worden wordt geadviseerd om 0.4 mg foliumzuur te slikken. Je kunt dit kopen bij de drogist (bijv. Kruidvat) of apotheek. Dit is om de kans op het krijgen van een kindje met een open ruggetje of waterhoofdje te verkleinen.
Verder is het verstandig om vast te stoppen met roken en niet te veel te drinken.

Het is handig om voor je zelf bij te houden wanneer je ongesteld bent geworden (eerste dag van de menstruatie). Dit is van belang als je zwanger bent om te bepalen hoe lang je zwanger bent. Ook geeft het inzicht in hoelang je cyclus duurt. Het ideaalste is als je een regelmatige cyclus hebt (helaas heb je dat niet zelf voor het zeggen). Je kunt dan zelf ongeveer inschatten wanneer je je eisprong hebt (ongeveer 14 dagen voor je volgende menstruatie).

Verder zijn er een aantal middeltjes die de cyclus zouden verkorten of het zaad van de man zouden verbeteren. Ikzelf heb hier geen ervaring mee. Als je net start met zwanger willen worden zou ik zeggen: gewoon lekker klussen en als je na een tijd nog niet zwanger bent kun je hier altijd nog mee beginnen. Een kindje maken is toch het leukste als het spontaan lukt en je bent al een keer zwanger geweest dus je weet dat het kan.

Groetjes Juup

quote: bri reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-09-2005 14:22:21'));

hallo Ronda,

om te beginnen dan maar: slik je al foliumzuur?
hiermee kan je beginnen minimaal 4 weken voor de bevruchting tot 8 weken erna.
dit verkleint de kans op een open ruggetje en is dus goed voor de opbouw van het zenuwstelsel.

zelf slik ik ook nog theunisbloemolie en tarwekiemolie dit schijnt ook te helpen als je zwanger wilt worden vooral als je een lange onregelmatige cyclus hebt.

je kan het allemaak gewoon bij kruidvat of drogist kopen.

veel succes,

liefs Bri

Bedankt

ik slik al foliumzuur maar heb nu een week te vroeg mijn menstruatie gekregen
en heel weinig wat is dat dan.
ik kan niet wachten tot het zover is.

gr ronda

hmm weet ik niet kan van alles zijn denk ik.
misschien een innesteling of nog iets van je miskraam of nog gewoon dat je lichaam in de war is omdat je met de pil gestopt bent.

laten we hopen dat het een innestelingsbloeding is.

ik had trouwens gelezen op het forum zwanger worden na een miskraam een stukje gelezen dat veel vrouwen na een miskraam weer heel snel zwanger worden.
moet je maar eens lezen het heet "is het waar?" dacht ik en Leetje1981 gad het geschreven.

maar het is natuurlijk geen garantie.

liefs Bri

quote: Juup reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-09-2005 14:29:36'));

Hoi Ronda,

Als je zwanger wilt worden wordt geadviseerd om 0.4 mg foliumzuur te slikken. Je kunt dit kopen bij de drogist (bijv. Kruidvat) of apotheek. Dit is om de kans op het krijgen van een kindje met een open ruggetje of waterhoofdje te verkleinen.
Verder is het verstandig om vast te stoppen met roken en niet te veel te drinken.

Het is handig om voor je zelf bij te houden wanneer je ongesteld bent geworden (eerste dag van de menstruatie). Dit is van belang als je zwanger bent om te bepalen hoe lang je zwanger bent. Ook geeft het inzicht in hoelang je cyclus duurt. Het ideaalste is als je een regelmatige cyclus hebt (helaas heb je dat niet zelf voor het zeggen). Je kunt dan zelf ongeveer inschatten wanneer je je eisprong hebt (ongeveer 14 dagen voor je volgende menstruatie).

Verder zijn er een aantal middeltjes die de cyclus zouden verkorten of het zaad van de man zouden verbeteren. Ikzelf heb hier geen ervaring mee. Als je net start met zwanger willen worden zou ik zeggen: gewoon lekker klussen en als je na een tijd nog niet zwanger bent kun je hier altijd nog mee beginnen. Een kindje maken is toch het leukste als het spontaan lukt en je bent al een keer zwanger geweest dus je weet dat het kan.

Groetjes Juup

Bedankt Juup

Ik vind het ook leuk om te klussen ook al kwam het de eerste keer heel
erg onverwachts en dan ben je blij dat je zwanger ben en dan verlies je het
en dan weet je 1 ding zeker en dat is de pil laten staan en met mijn vriend
een kindje maken, want ook hij was heel verdrietig.
Ik hoop dat het ons lukt en hou je op de hoogte.

gr ronda

Terug
Bovenaan