Beginnen met beginnen

Hallo Dames lotgenoten.

Ik ben nieuw hier op dit forum en ik en mijn vriend willen heel graag zwanger worden. Nu lees ik hier vanalles over ovulatietesten enz.

Ik ben niet zo bekend met hoe je het beste zwanger kunt raken en ik merk dat het ook wel eens lang zal kunnen gaan duren.

Heeft er iemand tips voor een beginneling zoals ik?

Groetjes Mick.
 
In het begin zou ik niet van die testen gaan doen maar gewoon rustig afwachten. Je weet nite hoe lang je lichaam nodig heeft. Ik ben zelf 7 maanden na het stoppen met de pil zwanger geraakt. We hadden ons er van tevoren op ingesteld dat het zo ´n 9 maanden zou duren en we ons daarvoor niet druk zouden maken. Je bent natuurlijk iedere maand wel teleurgesteld maar als je verwachtingspatroon niet te hoog is valt dat wel mee. En ja hoor na 7 mnd was het raak. Ik ben inmiddels ruim 28 weken en het aftellen is dus langzaam begonnen. Heel veel succes en ik zal iedere keer kijken of het al gelukt is!!
Groetjes Mo
 
Ik ben het met Mo eens. Probeer eerst maar eens zo zonder allerlei testen e.d. De meeste vrouwen raken binnen 1 jaar spontaan zwanger! Dus lekker aan de slag zou ik zeggen! Die test heb ik zelf ook bij de 6e ronde geprobeerd. Geen resultaat, maar de 7e keer was ik zwanger; zonder testje oid. Dus gewoon spontaan houden is mijn advies.
groetjes en succes
 
Hoi ik sluit me bij de meiden aan. Eerst maar eens kijken of het allemaal vanzelf gaat en dan mpas aan de testen beginnen. Ik weet niet of je je eisprong kan voelen? Maar dan kan je een beetje kijken wanneer je vruchtbaar bent.

Succes, groetjes Sophia
 
Hallo Mickey, gewoon alles lekker laten gebeuren. Wij zijn ook pas bezig en doordat ik een positieve test had ben ik er ineens veel meer mee bezig dan ik eigenlijk zou willen. Wij hadden er minimaal 6 maanden vooruit getrokken, maar was de tweede maand al positief. Nu, weer 2 weken later, ben ik een flinke tegenvaller rijker. Ik ga nu ook proberen weer lekker te genieten en mijn lichaam leren kennen...

Succes , liefs Lotte
 
Hoi Micky,

Ik sluit me ook aan bij de vorige dames.
Probeer het eerst zonder "hulpmiddelen" als temperaturen en ovulatietesten. Deze zijn er alleen om een goed beeld te krijgen op je cyclus.
Als je gaat temperaturen of ovulatietesten gaat gebruiken, ben je er veel meer mee bezig. Als het na een half jaartje of zo nog niet is gelukt, zou ik het temperaturen of ovulatietesten gaan overwegen.
 
Heel veel succes en doe rustig aan. Geniet er van want dat is ook beklangrijk. De adviezen van de dames hierboven zijn prima! Veel succes!
Hopelijk gaat voor mij hetzelfde gelden als mijn man is geopereerd.. dus nog een paar maandjes! (of hopelijk weekjes)
Oh ja, ik ben dus ook pas nieuw hier op het forum. Ik ben op zoek naar tips over een goede voorbereiding op het zwanger worden en een regelmatiger cyclus krijgen enzo!

Greetzzzz Fairytail
 
Terug
Bovenaan