Beginnen met boterham??..hoe?

A

Anoniem

Guest
Hallo moeders,

Mijn dochter is nu bijna 9mnd en niet een super goede eter. Ze zit ook net iets onder de lijn volgens het cb.. maar weet niet zo goed hoe ik haar schema aan moet passen. ze krijgt nu op een dag::
-- 7.00 flesje (180cc)
--rond 9.30 korstjes van brood
-- 11.00 half potje warm eten
--12.30/13.00 flesje (180cc)
-- 14.00 fruit
--16.30 half potje warm eten
--18.00 flesje (180cc) daarna slapen
-- 23.00 flesje (180cc)

Ze drinkt vaak de flesjes maar half op, en we verdelen het warm eten over 2 keer omdat ze anders alleen de helft savonds eet. Ik wil graag dat ze de goede vitaminen enz binnenkrijgt dus doe veel pogingen om haar te laten eten.
Maar misschien dat ze een broodje tussen de middag wel lekker vindt, maar hoe pak ik dit aan. Wat smeer ik erop?? hoe geef ik het haar?? ze heeft geen tandjes ofzo..hhaha

Kan iemand me tips geven????? BEDANKT!!! xxXX

Hoi,

Ik vind dat ze best goed eet, als ik dat zo bekijk!
Ik zou de boterham geven samen met de fles van 12.00, beetje boter erop, klein snijden.
Als je eenmaal beleg wilt geven, ik doe nu, smeerkaas, leverworst, boterhammenworst, kaas, kipfilet, of fruit uit potje als jam!

Succes Gr MJ

Hoi,

Geen tandjes maakt trouwens niet uit, kauwen doen ze toch met de kaaken, kiezen hebben eigenlijk geen kinderen van die leeftijd!

Gr MJ

Hoi hoi,

Als ik zo naar je schema kijk dan eet je dochtertje toch echt wel voldoende hoor. Je moet jezelf misschien niet zo druk maken. Ik deed dat in het begin ook heel erg, maar heb nu zoiets van wat ze eet eet ze en anders niet. Hoe meer je er mee bezig bent hoe meer dingen je opvallen. Jullie meisje krijgt best veel te eten hoor.
Onze meid is vandaag precies 10 maanden en heeft al vanaf 8.5 maanden dit schema.

7.30 uur fles 180 water + 6 schepjes en pap (ze wil geen pap met een lepel dus dan maar in de fles)
rond 9.00 uur gaat ze naar bed en als ze wakker wordt krijgt ze haar fruithapje.
tussen 12.00 en 12.30 uur krijgt ze een boterham (met smeerkaas, smeerworst, stroop, jam of nutella. Ik doe altijd half gezond, half zoet) Daarna krijgt ze nog een flesje van 90 water en 3 schepjes.
Rond 13.30 gaat ze naar bed.
Om 16.00 uur krijgt ze een koekje (halve liga of wat dan ook) met wat thee erbij
Om 17.30 eten we warm, ze wil  absoluut geen potjes dus ze eet wat de pot schaft. Ze pikt dan met ons mee. De ene keer eet ze veel de andere keer bijna niks. Ze krijgt wel iedere keer een toetje.
Om 19.30 uur fles 180 water en 6 schepjes en om 20.00 uur ligt ze in bed.

Misschien dat je er iets mee kunt, maar bij ons werkt dit schema supergoed. Ze heeft tussendoor genoeg tijd om te spelen en te bewegen.
Ik maak me niet meer zo druk om wat ze wel en niet eet. Als ze levendig is en vrolijk is er niks aan de hand. Ze groeit goed. En het ene kind is nu eenmaal dikker dan de ander.
Ik was zelf vroeger zo mager dat ze mijn moeder hebben gezegd dat ze me wat meer te eten moesten geven. Dat terwijl ik tussen de middag 4 boterhammen at en 's avonds lekker veel avondeten. En met mij is het ook allemaal goed gekomen.

Succes ermee en laat even weten hoe het gaat.
Groetjes Anne

Dames, bedankt voor jullie reactie!!!

Anninas, klopt wat je zegt..dat ik me inderdaad wat te druk maak haha deed het ook niet echt tot ze op het cb me vertelden dat ze niet veel gegroeid was. Vanochtend brood geprobeerd bij haar.. de korstjes vind ze wel lekker maar brood stukjes... geen succes haha. Heb er een beetje appelstroop op gesmeerd maar ze wilde het niet hebben.
Ze lust geen stukjes! Heb ook potjes van 8+ maar die wil ze absoluut niet !! gaat ze kokhalzen enzo, dus moet blijven pureren. Probeer het wel maar elke keer. Vindt het erg vervelend dat ik zo onzeker ben over haar voeding.. verder is ze een super lieve vrolijke meid!! Dus zal maar proberen wat je zegt, niet zo druk maken  Laat nog wel even weten hoe het gaat!! XXx

Hey,

De reden dat ze geen stukjes wil/kan hebben is omdat de keel niet gewent is aan grotere stukken. Daarom begint ze met kokhalzen. Dan komt het stukje weer omhoog en kan ze het opnieuw doorslikken. Dit is totaal niet eng of ongewoon. Je moet echt doorzetten met stukjes geven totdat ze niet meer kokhalst. Het komt dus niet omdat ze het niet lust ofzo. Alle kinderen moeten door deze fase heen. Ze moet er zo wie zo doorheen. Dus als je het uitstelt krijg je die fase later. Het ene kind heeft er meer last van als het andere. Mijn dochter Jasmijn, had er erge last van. Ik vond het soms een beetje eng omdat het net leek of ze stikte, maar dat is echt niet het geval. Na een tijdje volhouden heeft ze nu nergens meer last van. Met brood ben ik eerst begonnen met hele kleine stukjes en ben ik haar steeds een wat groter stukje gaan geven.

Hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

Succes, X Trudi

heyhey

nou, volgens mij eet ze idd wel genoeg hoor hahaha
ik gaf nathalia haar boterhammetje zo toen ik net begon:
korstjes eraf snijden (niet weggooien) dan smeerkaas,smeerworst, jam of wat dan ook erop daarna kleine stukjes snijden en dan aan haar geven. als laatste mag ze de korstjes uit het knuistje sabbelen.

inmiddels eet ze de hele boterham uit het knuistje.
snij het in 4 stukken met smeerworst ofzo en geef het dan aan haar. t is echt hap slik weg bij haar hahahahaha.

ons schema ziet er nu zo uit:

8.00uur fles 200cc
12.00 boterham+grote beker rose vice
16.00 uur fles 200cc
18.00 eten met de pot mee
19.30uur fles 200cc en dan naar bedje

tussen de middag krijgt ze meestal ook nog een liga of ander koekje.

groetjes, do

He Sense_

Hoe lukt het nu met het eten van een boterham?? Ben wel erg benieuwd of het al is gelukt.

Groetjes anne

Terug
Bovenaan