Beginnen met brood eten, lukt niet

<p>Hai</p><p>ons zoontje is ruim 6 maanden en we zijn begonnen met brood geven. Meer dan een paar kruimels lukt nog niet.. hij begint elke keer te huilen en vindt het niets. </p><p>Hebben het al nat gemaakt, beetje boter of jam er aan maar hij wil het echt niet..</p><p>iemand tips?</p>

Lekker even zo laten en over 2 weekjes weer proberen? Je kindje is het niet gewend, dus je kunt er niet meteen teveel van verwachten. Broodpap werkt soms ook. Brood in de melk en er een klein beetje jam of limonade in doen. Vervolgens alles door elkaar mengen en geven. Succes

Heb je hem al een keer een broodkorst in zijn hand gegeven? Brengt hij die dan wel naar zijn mond? Zo kan die dan een beetje aan de structuur en smaak wennen op zijn eigen tempo. Wij zijn eerst begonnen met broodkorsten geven en de echte stukjes brood gingen daarna gelijk heel goed. Misschien toeval, maar het proberen waard? 

Blijf gewoon proberen zonder te forceren. Hij heeft het nog niet nodig, zolang hij maar stukjes leert eten voor hij 10 maanden is. Je kindje moet het nog leren, geef het de tijd en ga voor een positieve ervaring. Inderdaad even in de melk dopen vooraf zodat het wat zachter is kan. Limonade toevoegen zou ik zelf niet doen. Ik wil dat mijn kindje de smaak van brood leert waarderen. Überhaupt ben ik geen fan van limonade, maar daar ben ik zelf wellicht wat extremer in dan anderen. Ik smeer er alleen wat margarine op (en enkele stukjes pindakaas ter introductie van pinda's). Mijn dochtertje is net 6 maanden en wij hebben haar eerst op een cracotte laten sabbelen en daarna brood gegeven. Ze vind het heerlijk, zo lekker zelfs dat ze nauwelijks nog melk wil. Een ander probleempje weer. Succes! 

Ik zou het in melk dopen. Limonade lijkt ie me nog een beetje jong voor jam zou ik persoonlijk ook nog niet doen.. en geef hem inderdaad een korstje in de hand dan kan hij het voelen en ontdekken. 

Terug
Bovenaan