beginnen met fruit/groente bij allergisch kindje

Hoi allemaal,

Mijn dochtertje is nu 6 maanden en heeft een koemelkallergie. Nu mogen wij gaan beginnen met fruit en groente (langzaam opbouwen).   Ik vind dit best wel eng aangezien Bente behoorlijk reageert op allergene produkten.  De fruit en groente die ik nu moet gaan proberen is redelijk  veilig (zoals bijv. peer en banaan en worteltjes en sperzieboontjes) maar toch ben ik huiverig.
Weten jullie of dit vaak problemen geeft?

Liefs,
mama van Bente
 
Hoi mama van Bente,

Ik heb zelf ook een dochter die behoorlijk allergisch was en vond het ook heel spannend om andere dingen te introduceren.
Gelukkig had ik begeleiding van een dietist van de thuiszorg. Zij heeft mij stap voor stap op weg geholpen. Je kunt een verwijzing krijgen via de CB-arts.
 Algemene tips zijn; probeer een aantal dagen hetzelfde om een reactie te kunnen zien. Geef nieuwe dingen in de ochtend, zodat je niet 's nachts een ziek kindje hebt als er een reactie komt en ik heb heel dom voor het eerst aardbeien laten geven door mijn oppasmama, zodat ik op mijn werk gebeld werd en een doodziek kindje bij haar aantrof, dus ik zou het geven als je er zelf bij bent.Op dit moment eet mijn dochter, nu 14 maanden, alles behalve eieren, noten en vis.
Heel veel succes!
 
Hoi mama van bente,

De bijvoeding geven van deze producten geeft bijna nooit een reactie. Het zijn vooral de vruchten als aarbei, kiwi, sinasappel en dat soort dingen.

De tips van wanneer geven en hoeveel dagen achter elkaar staat al geschreven.

Wel nog even het voelt in het begin heel raar en ik vond het ook eng. Maar zodra je ziet dat Bente goed reageert op de eerste hapjes en daarna ook de volgende hapjes word je steeds zekerder.
Op een gegeven moment voelde ik gewoon wanneer ze iets wel of niet kon verdragen en dat gevoel klopte altijd.
Ondertussen 20 maanden en allen nog een reactie op ei en ze krijgt geen noten en pinda's dus ook geen pindakaas.

succes
 
Hier hetzelfde. Robin is nu bijna 8 mnd en nog geen reactie.
De tips van de dietiste in opbouw van soort voeding zijn erg handig en als je het volgens die manier doet schijnt er een grotere kans te krijgen dat ze eroverheen groeit.
Robin krijgt nu wel nog dieetmelk (Nutrilon Pepti 2) en als alles goed blijft gaan wordt dit voor haar 1e verjaardag gestopt en uitgeprobeerd met gewone melk.

Het is even uitzoeken maar als het helpt........
 
Dag mama's. Daan is nu ruim 8 maanden en heeft ook een koemekallergie. Een boterhammetje vindt hij heerlijk. Maar wat kan er allemaal op?? Op smeerworst reageert hij slecht, de volgende dag had hij alweer hele rode wangetjes. En om hem iedere dag jam te geven vind ik ook geen goed idee. Iemand goeie tips?
 
Terug
Bovenaan