beginnen met fruithapjes en groentehapjes

Nou ik hoop dat dit berichtje erop komt want ik lees hier en daar dat het nogal vaak misgaat...

Mijn man en ik hebben een zoontje van nu precies 4 maanden. het cb heeft ons laten weten dat we mogen beginnen met fruithapjes, en eerste een paar dagen wennen en maar 2 hapjes en dan steeds meer tot 1 potje die dan 1 bv vervangt(ik geef al 4mnd voledige bv) op den duur.
en dan met het groentehapje hetzelfde verhaal.

Nu is mijn vraag aan jullie: hoe hebben jullie dit gedaan en wat zijn jullie ervaringen en die van jullie kindjes? Ik ben namelijk de eerste in m'n vriendenkring die een kindje heeft gekregen dus behalve moeders en familie kan ik het niemand vragen...

ik wacht jullie reacties af :)
 
wij zijn gelijk met groenten begonnen. Dat vond onze zoon niet zo heel erg leuk, maar na een 2e keer ging het prima.

we merkten dat hij heel gulzig werd van het fruit, omdat hij wilde dat hij het kon sturen, net als bij bv. Soms ging het hem dus echt niet snel genoeg.

Ik deed soms eerst de lepel even tegen zijn neus, zodat hij zijn mond open zou doen. Soms kreeg hij daar alleen een vieze neus van, soms deed hij ook zijn mond open!
 
Terug
Bovenaan