beginnen met het kamertje

A

Anoniem

Guest
wanneer zijn jullie begonnen met een kamertje uitzoeken en kopen.
ik ben namelijk nu 9 weken zwanger en heb een positieve echo gehad.
nu twijfel ik of ik er nu al aan kan beginnen, omdat ik nog zo vroeg ben.
maar ik heb er zoveel zin in om het allemaal klaar te maken.
wat zouden jullie doen of wat hebben jullie gedaan?

groetjes gerjanne stegeman

Wij zijn met 14 weken  voor de standaard uitzet gaan zoeken. hydrofiel luiers etc. De kinderkamer hebben van marktplaats en staat sinds 19 wken. Vond ik best vroeg maar was zo'n leuk kamertje dat ik die niet kon laten gaan. Nu ben ik op mijn gemak de kamer aan het aankleden.
Ik vind het leuk om iets later nog aan het "opbouwen" te zijn, zodat het kamertje er steeds een beetje completer uit komt te zien. Ik ben nu 23 weken en ik ben nog lang niet klaar, maar het begin is er dus wel. Ik loop steeds effe binnen en dan fantaseer ik over ons meisje die straks het kamertje vult.

Maar doe lekker wat jij leuk vindt. Houdt met de meubels, als je die uit de winkel koopt, met levertijd rekening.

Veel baby-plezier!!

xxx Annette

Gewoon lekker doen wat je zelf wilt en je niet laten tegenhouden door andere (onzekere of jaloerse mensen) ik merkte dat andere mensen vaak jaloers waren dat wij zo zeker van onze zaak waren, je kon toch niet zo vroeg beginnen dat doe je gewoon niet (WAAROM NIET?)

WIj hadden ons kamertje met 12 weken af en de uitzet ongeveer ook, nu hebben we alle tijd om te genieten en de leuke dingen, ik zie mezelf trouwens ook niet meer klussen nu :p

Gewoon doen wat jij leuk vind. Het is een tijd om volop van te genieten. Wij konden door grote onzekerheid en complicaties in de zwangerschap pas met 20 weken een kamertje uit gaan zoeken waardoor ik alles krap aan voor mijn verlof klaar ga hebben. Dat is niet leuk hoor want nu is het opschieten en gedoe terwijl ik het op mijn gemakje had willen doen. Er zitten inderdaad nogal eens levertijden op kamertjes. Die van ons duurde 6 tot 8 weken. Het is natuurlijk wel erg vroeg om met 9 weken al een kamertje uit te zoeken maar de meeste winkels hebbben een kosteloos annuleerbeleid als het fout gaat met de zwangerschap. Ik zou nog wel ff wachten met allerlei kleine frutsels en accesoires die je niet terug kan brengen want je zit nog ff in de kritieke fase. Maarree je kan toch vast gaan orienteren bij de verschillende winkels en dan bv met 15 weken ook echt het kamertje bestellen en gaan verven ed? Wij vonden niet direct het kamertje wat we wilden namelijk enne het is ook gewoon erg leuk om op je gemakje de leukste babywinkels af te gaan en langzaam aan te beslissen wat je wil.

gr.Ing

jij moet doen, wat voor jezelf goed voelt, maar ik zelf ben later begonnen zo rond de 20 weken na de echo en ik zeker wist dat alles goed was, dat gaf mij toch een beter gevoel. En volgens mij duurt het ook zo lang als je zo lang tegen een kamertje aan kijkt. Ik ben nu 31 weken en nu is het kamertje echt af.

Terug
Bovenaan