Beginnen met IUI... maar eerst nog een kijkoperatie...:-(

Hoi meiden,

Vanmiddag hebben wij een terugkoppelingsgesprek met de gyn. gehad. Alle resultaten waren goed, superzaad (boven gemiddeld)  en ook bij mij niks te vinden wat een zwangerschap in de weg zou kunnen staan. Nou ik voelde em al aankomen: gaat u maar eerst weer verder klussen, maar wat schetste onze verbazing; ze gaan toch met behandelingen beginnen. Dit omdat we al wel zo lang zonder resultaat bezig zijn. Ik kon die man wel zoenen, echt wat een opluchting. Ok niet leuk allemaal maar hopelijk brengt dat ons bij die zo gewilde zwangerschap. Er zat ook nog een domper in het verhaal, ze willen eerst nog een kijkoperatie doen om ook evt. verklevingen uit te sluiten, dit omdat ik wel eerder buikoperaties heb gehad, ze schatten de kans heel laag in dat daar nog iets uit gaat komen maar willen graag het zekere voor het onzekere nemen. We ofwel ik mocht dit zelf beslissen en ja aangezien ik niet achteraf er tegenaan wil lopen dat er toch iets zit wat het tegen kan houden heb ik besloten de kijkoperatie te laten uitvoeren. De vewachting is dat dit nog max. 5 weken gaat duren en daarna direct beginnen met IUI. Ik had zelf de hoop omdat alles goed is dat dit zonder spuiten en follikelstimulatie kon, maar dat gaat niet door. Ze willen graag meerdere blaasjes laten rijpen om zo een groter succes te behalen, met een kans op meerlingen.... moet ik zeggen dat was wel een slikmomentje.... maar zei de gyn als er meer als 4 cellen rijpen dan volgt geen inseminatie en mogen jullie ook niet onbeschermd vrijen... ik vind 3 ook nog veel hoor, maar goed die kans is heel klein, toch????? Tijdens dit gesprek werd ons ook gevraagd om mee te doen aan een onderzoek wat momenteel in alle Univers. ziekenhuizen in NL en Belgie wordt uitgevoerd. In de fase voor de eisprong krijg je dan een extra medicijn of placebo toegediend. Ze hebben nl. het vermoeden dat door dat medicijn er nog meer kans op zwangerschap ontstaat, nou ik heb de info meegenomen moet ik eerst maar eens heel goed doorlezen. Maar als door de resultaten van dat onderzoek in de toekomst  meer vrouwen "makkelijker" zwanger raken dan teken ik er voor.
Ik ben nu gewoon helemaal  hyper, klinkt misschien heel stom omdat we  wel met behandelingen gaan beginnen en ik nog een  operatie moet ondergaan, maar het is voor een hele goede zaak en daar heb ik echt alles voor over. Zo ik moest echt even mijn verhaal kwijt.  Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes Scorpy  

Nou Scorpy, dat klinkt allemaal erg positief. Wij hebben 13 maart het eerste gesprek voor IUI en zijn erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen! Jij alvast succes met de kijkoperatie en tot horens,
Gr. Pleun

Hoi K,
Even in vogelvlucht onze geschiedenis:
Begin 2002 gestopt met de pil  om  mijn lichaam vrij van hormonen te maken en zelf  cyclus  te  regelen. Ik ging er van uit dat dat wel een jaar zou duren, zou ik eerder zwanger zijn dan was dat mooi.
10 mnd na stoppen ineens niet meer ongesteld, zwanger? Nee, Iom met huisarts besloten om max. 6 mnd te wachten voor ik met evt. medicijnen zou beginnen om menstruatie weer op gang te brengen. Net binnen die 6 mnd begon ik weer met menstrueren. Vanaf dat moment, ergens april 2003, zijn we er echt voor gegaan. In de nazomer van 2003 werd ik heel ziek tijdens een vakantie,  heeft dik 6 mnd geduurd voor ik daar echt bovenop was. Toen zaten we ergens in de lente van 2004. Vanaf daar zijn we  de cyclus echt gaan bijhouden, gaan timen etc. om zo op het juiste moment te kunnen klussen. Maar helaas tot vandaag de dag nog nooit 1x zwanger geraakt.  Dat heeft ons vorig jr doen besluiten om naar onze huisarts te gaan en hij  is ook degene geweest die ons een zet richting zknhuis heeft gegeven, hij zij ja je hebt nu wel lang genoeg gewacht om de natuur haar gang te laten gaan. En vandaar ook nu dat de artsen willen dat we met IUI gaan beginnen want al met al praat je al wel over 4 jr  bezig zijn met af  en toe pauzes. Ik tel zelf nu een kleine 3 jaar als echt bezig zijn.

Groetjes Scorpy

quote: Scorpy schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-02-2006 17:23:25'));

Hoi meiden,

Vanmiddag hebben wij een terugkoppelingsgesprek met de gyn. gehad. Alle resultaten waren goed, superzaad (boven gemiddeld)  en ook bij mij niks te vinden wat een zwangerschap in de weg zou kunnen staan. Nou ik voelde em al aankomen: gaat u maar eerst weer verder klussen, maar wat schetste onze verbazing; ze gaan toch met behandelingen beginnen. Dit omdat we al wel zo lang zonder resultaat bezig zijn. Ik kon die man wel zoenen, echt wat een opluchting. Ok niet leuk allemaal maar hopelijk brengt dat ons bij die zo gewilde zwangerschap. Er zat ook nog een domper in het verhaal, ze willen eerst nog een kijkoperatie doen om ook evt. verklevingen uit te sluiten, dit omdat ik wel eerder buikoperaties heb gehad, ze schatten de kans heel laag in dat daar nog iets uit gaat komen maar willen graag het zekere voor het onzekere nemen. We ofwel ik mocht dit zelf beslissen en ja aangezien ik niet achteraf er tegenaan wil lopen dat er toch iets zit wat het tegen kan houden heb ik besloten de kijkoperatie te laten uitvoeren. De vewachting is dat dit nog max. 5 weken gaat duren en daarna direct beginnen met IUI. Ik had zelf de hoop omdat alles goed is dat dit zonder spuiten en follikelstimulatie kon, maar dat gaat niet door. Ze willen graag meerdere blaasjes laten rijpen om zo een groter succes te behalen, met een kans op meerlingen.... moet ik zeggen dat was wel een slikmomentje.... maar zei de gyn als er meer als 4 cellen rijpen dan volgt geen inseminatie en mogen jullie ook niet onbeschermd vrijen... ik vind 3 ook nog veel hoor, maar goed die kans is heel klein, toch????? Tijdens dit gesprek werd ons ook gevraagd om mee te doen aan een onderzoek wat momenteel in alle Univers. ziekenhuizen in NL en Belgie wordt uitgevoerd. In de fase voor de eisprong krijg je dan een extra medicijn of placebo toegediend. Ze hebben nl. het vermoeden dat door dat medicijn er nog meer kans op zwangerschap ontstaat, nou ik heb de info meegenomen moet ik eerst maar eens heel goed doorlezen. Maar als door de resultaten van dat onderzoek in de toekomst  meer vrouwen "makkelijker" zwanger raken dan teken ik er voor.
Ik ben nu gewoon helemaal  hyper, klinkt misschien heel stom omdat we  wel met behandelingen gaan beginnen en ik nog een  operatie moet ondergaan, maar het is voor een hele goede zaak en daar heb ik echt alles voor over. Zo ik moest echt even mijn verhaal kwijt.  Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes Scorpy  

hallo scorpy even reageren op jou bericht ik heb het zelfde ik ben begonnen met menopur moest ik me zelf prikken en ze zijn nu over gestapt naar een prik pen puregon ken jij dat ook het is makelijker om in te dienen dat menopur moest je zelf helemaal klaar maken en die puregon hoef je alleen maar op de eenheden die je moet prikken op intestellen en ze gaan het bij mij eerst 3 x inbrengen en dan nog geen reseltaat dan krijg ik ook een kijkoperatie en dan gaan ze weer 3 x inbrengen en als het dan nog niet is aangeslagen dan doen ze ivf maar ze hebben het bij mij al 2 x ingebracht en ik heb ook al 2 x een miskraam gehad  en nog niet zo lang geleden had ik 13 eitjes toen mochten ze het niet inbrengen dan kon ik veel kinderen krijgen dat mogen ze niet doen was ook even weer een teleurstellen   ik ben er soms even helemaal kopot van ik ga nu ook naar een mevrouw om hier over te praten nou ik hoop dat je mij ook even een reaktie terug geeft en heb jij ook msn dan mag je mijn naam ook wel hebben dan kunnen we bijden ons verhaal kwijd zou ik wel fijn vinden nou ik hoor het wel groetjes annebel

Hoi Annebel,

Sorry dat ik nu pas reageer, ben een poosje even niet actief geweest. He wat een vervelende toestand bij jou ook. Ik kan ook aan je andere berichtjes op de site merken dat je er goed door zit. Maar je hebt ook al wat meegemaakt he. Twee miskramen, overstimulatie, behandelingen, wachten. Probeer wel positief te blijven he, hoe moeilijk soms ook misschien. Ik denk dat het een heel goed idee is om met iemand over je gevoelens en belevingen te praten.
Maar eh ff nwsgierig, zag ik nou ook een berichtje dat je denkt zwanger te zijn?? Nou meid, ik hoop het voor je echt.
Ik moet nu a.s. dinsdag voor een kijkoperatie. Dan in mei starten met IUI. Spannnend!!!! Het gekke is, de operatie daar ben ik al helemaal klaar mee, het kan mij niet snel genoeg mei zijn zodat we los kunnen!!
Nou we houden elkaar op de hoogte he!!

Lfs Scorpy

Haaai,

je mag best hyper zijn hoor!!! Das ook allemaal spannend!!!! Maar wat ik wel gek vind is dat ze meerdere eitjes willen laten groeien.Een meerling is een groter risico. In mijn ziekenhuis gaan ze voor 1 goed ei en als er 2 zijn dan mag het ook nog maar liever niet.
Maar ja ieder ziekenhuis is anders.

Ik wilde je even veel succes en sterkte wensen voor aanstaande dinsdag. na dinsdag ben je weer een stap dichterbij!!!! Zet m op!! ik denk aan je, enne erg lief dat je even op mijn weblog bent geweest.

Een fijn weekend verder en een dikke knuf
Sjan

Terug
Bovenaan