Beginnen met kinderwens of starten opleiding?

<p>ik zit een beetje in dubio..</p><p>ik ben 26, en alles goed voor elkaar.</p><p>Nu ben ik aan het denken om in september met een opleiding van 10/11maanden te starten wat mijn kennis in mijn werkveld ten goede zal komen en ook voor in de toekomst. Het hoeft niet, maar lijkt mij wel leuk. Het is om de week naar school en verder werk gewoon op mijn werkplek.</p><p>Nu hebben mijn vriend en ik ook een grote kinderwens. Echter heb ik ook PCOS, waardoor ik niet weet hoe snel ik zwanger zal raken. </p><p>Wat zal ik doen? Voor de opleiding gaan en mijn kinderwens uitstellen? Voor de opleiding gaan en tussentijds proberen zwanger te raken? Of eerst aan onze  kinderwens beginnen en mogelijk in de toekomst de opleiding doen. </p><p>Mijn vriend vind dat ik moet doen wat goed voelt. Maar ik vind het erg lastig..</p><p> </p>
 
Ik zou gewoon alvast proberen voor een kindje te gaan en ook die opleiding te doen. Je weet nooit hoe lang het gaat duren maar meestal duurt t wel ff voor je zwanger bent
 
Zou ook voor die opleiding gaan en ook voor je kinderwens. Als jullie nu bezig gaan met de kinderwens en je wordt voor september zwanger kun je altijd nog de opleiding niet doen toch als je het dan niet meer ziet zitten? Mocht het nog niet gelukt zijn om zwanger te worden tegen die tijd dan kun je de opleiding wel gaan doen. 
Succes met het maken van je keuze. 
 
Ik zit in precies hetzelfde dilemma. Ik ben 25. Ik wil heel graag de pabo doen, mijn werk wil dit betalen. Dus het is een mooie kans. Ondertussen zijn we nu 7 maanden bezig met zwanger te worden, maar het is nog niet gelukt. 
Ik wil het allebei heel graag. Maar het lijkt me ook wel heel pittig. Ik moet wel snel de keuze maken voordat de inschrijving sluit. Ik neig naar gewoon doen. Misschien duurt het nog wel heel lang voordat je zwanger raakt, dat is van te voren sowieso lastig te zeggen. Ben wel benieuwd naar ervaringen en meningen van anderen. 
En de vraag is: ga je het nog doen als je ouder bent en eenmaal kinderen hebt... 
 
Ik moet het ook deze maand aangeven, anders is de inschrijving voorbij.
Ik zou iedereen aanraden om er gewoon voor te gaan. Maar voor mezelf ben ik echt een twijfelkont. 
Je weet inderdaad niet hoelang het duurt wil het eerst op de natuurlijke manier proberen voor we naar het ziekenhuis gaan. Maar wat als je uitgeteld bent tijdens de opleiding  
Mijn werkgever zal het gaan betalen. Zal ik het van tevoren aangeven dat ik probeer zwanger te worden? Zodat mijn baas ook kan zeggen wat ze ervan vind?
 
Ik ga het niet delen met mijn werkgever. Ik heb verder met bijna niemand gedeeld dat we het aan het proberen zijn. Alleen met 1 collega omdat die de situatie/omgeving/werkgever kent en mijn beste vriendin. 
 
Ik ben net begonnen met een nieuwe opleiding en we zijn momenteel bezig met onze 5e ronde.  
Vaak kan je je studie tijdelijk stopzetten, wanneer je om welke reden dan ook tijdelijk niet verder kunt. Zwangerschapsverlof lijkt mij een goede reden. 
Je hebt meer invloed op je studie dan op wanneer je zwanger wordt. Dat was voor mij de voornaamste reden om voor beide te gaan. 
 
Terug
Bovenaan