Beginnen met Nutrix en groente/fruit

Hoi,

Ik heb een vraagje over het "dagmenu" voor mijn zoontje van bijna 16 weken. Ik wil het weekend gaan beginnen met bijvoeden, maar heb nu even geen idee hoe ik moet beginnen. Ik dacht zelf aan het volgende schema:

07.00 uur        200cc flesvoeding
09.30 uur        fruithapje (paar lepeltjes)
11.00 uur        200cc flesvoeding
15.00 uur        200cc flesvoeding
17.00 uur        groentehapje (paar lepeltjes)
18.30 uur        200cc flesvoeding
22.00 uur        200cc flesvoeding met nutrix

Nu is mijn vraag: is het nu de bedoeling om het aantal cc van de flesvoeding te minderen of kan ik het schema zo houden?

En dan nog een vraagje "Hoe bouw je de laatste fles af?". Kan dit zodra hij het potje van 17.00 uur leeg eet, zodat de fles van 18.30 uur dan (veel) later komt?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Daniëlle

Hoi,

Ik heb dus precies hetzelfde schema als wat jij in gedachten hebt. Hihihi...
Het ziet er prima uit hoor. Je moet gewoon beginnen met een paar hapjes fruit en groente en dan zie je zelf wel wanneer hij genoeg heeft.

Ik ben zelf nog niet met Nutrix begonnen en wat betreft die laatste fles; die ben ik gewoon blijven geven. Nu eet hij wat meer groente en geef ik nog maar 150 cc i.p.v. 180 cc.
Mijn ervaring is dat ze zelf wel aangeven waar ze behoefte aan hebben.
Mijn zoontje is nu 20 weken en heeft duidelijk geen zin meer in die laatste fles.
Vanmiddag moet ik naar het cb dus dan vraag ik na of hij er af mag.

Succes ermee!!!
En een tip: Hou het fototoestel bij de hand

Hoi,

bij mijn zoontje werd gewoon gezegd: als je hem wakker moet maken voor de laatste voeding moet je hem gewoon niet geven. Als je geluk hebt, slaapt je kleintje vervolgens gewoon door tot de volgende ochtend.

Groetjes

Yvonne

Zodra hij het groentehapje opeet, of behoorlijk wat binnenkrijgt, ,kun je de fles wat verlaten, naar bijvoorbeeld 7 uur/ half acht. In deze fles doe je dan nutrix. Vervolgens hopen dat hij niet meer wakker wordt en het klokje rond slaapt.. haha
Mijn zoontje deed dat trouwens meteen toen hij nutrix kreeg.

Suc6!

Tamara
mama van Daan 15-02-07 en Niels 26-02-06

Hallo

Wij willen volgende week ook beginnen met fruithapjes en groentehapjes. Onze dochter is dan 4 maanden oud en naar onze mening is ze er welk klaar voor.
Ik heb op het bureautje gevraagd wanneer we mogen stoppen met de laatste fles van 22.00 uur. Ze zeiden eigenlijk pas vanaf 6 maanden, vanwege het warmere weer wat er de komende weken aankomt. Ze hebben hun vocht hard nodig namelijk. Nu weegt onze dochter ook niet echt zwaar (5,2 kilo), dus moeten we er een beetje mee oppassen.

Maar we gaan ons fototoestel er zeker bij pakken! Ook onze hond zal wel in de startblokken zitten mocht er iets naast vallen!

Groetjes Renate

Terug
Bovenaan