beginnen met school 1x pw bv en kv combineren?

<p>hoi dames,</p><p> </p><p>Vanaf deze week begin ik weer met mijn opleiding waar ik 1x pw naar school moet, maar nu heb ik dus de volle 3 maanden niks opgebouwd als voorraad en geef ik meer bv dan kv. de kv is echt maar 1 of 2 x per dag en niet meer. wat moet ik doen als ik op school zit? zal mijn productie terug lopen en kan mijn baby in 1x zoveel kv wel aan? heb zoveel twijfels erover graag tips.</p><p> </p><p> </p><p>Groetjes,</p>
 
Zou je op school niet ergens kunnen kolven? Weet niet van hoelaat tot hoelaat je er bent, maar als het een hele dag is zal het voor jou ook niet heel prettig zijn ivm stuwing. En zou toch proberen een voorraad te krijgen. Je kan sochtends na het voeden nog kolven, dan heb je in principe de meeste productie. En dan alles invriezen. Anders zal het nog wel vaker gaan voorkomen dat je kv moet gaan geven. 
Als je baby nu al kv gewend is denk ik niet dat hij/zij er last van zal hebben om meerdere flesjes op een dag te krijgen. 
 
De hoeveelheid kunstvoeding zal voor je kindje niet zoveel uitmaken. Het zal meer een probleem voor jouzelf worden als je ineens een hele dag niet kolft. Je zult dan echt wel stuwing gaan krijgen en dat zak niet prettig zijn. Kun je niet 1x kolven ergens op school? Als je dan een koeltasje meeneemt kun je het later thuis invriezen.
 
Ik zou inderdaad eens uitzoeken of je kunt kolven overdag als je op school bent. Als dat niet zo is, zou ik bij voorbaat alvast een gedeelte van de bv afbouwen, zodat je niet met onwijze stuwing zit... Risico is dan wel dat je borstvoeding daarna nog verder terug loopt. Toen ik weer ging werken, wilde ik graag in de ochtend en avond bv blijven geven, dus de weken ervoor de voedingen overdag afgebouwd (wilde niet kolven op het werk). Helaas merkte ik binnen 2 weken dat het enorm terugliep, waardoor ik uiteindelijk vrij snel helemaal gestopt ben. Dat was even verdrietig, omdat ik het zo niet gepland had, maar uiteindelijk ook wel weer heel fijn om zonder voedingszorgen aan het werk te kunnen zijn.
 
Terug
Bovenaan