Beginnen met temperaturen

Goeiemorgen allemaal,
Ik weet niet of er nog een Jeanette hier aan wezig, zo ja dan noem ik me zelf wel iets anders.
Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben dus Jeanette ik ben 21 jaar word volgende week woensdag 22 en ik ben vanaf 22 maart gestopt met de pil (na 8 jaar slikken).Ik heb al zeer lang een kinder wens(vanaf mijn 17e). En het wordt met het jaar erger. Ik heb nu 4 jaar de liefste vriend (we gaan ergens in juli trouwen datum nog niet bekend)Hij wou eerst geen kinderen maar nu hij met mij gaat wil hij ze toch wel heel erg graag. Hij is trouwens 26. Mijn menstruatie cyclus is opzich zeer regelmatig. 28, 26 en nu is het 24 dagen. Maar nu was mijn vraag vanaf wanneer moet je met temperaturen beginnen? Aangezien ik mijn eisprong niet voel wou ik met temperaturen beginnen. Ik hou wel rekening met het feit dat je wel een jaar lang bezig kan zijn om zwanger te raken, maar dan vind ik het toch vreemd dat er mensen zijn die door de pil heen zwanger worden of die doen het 1 keer onveilg en zijn direct zwanger. Maar ja zo is het nu eenmaal (zeer oneerlijk). Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Alvast heel erg bedankt, en ik ben heel blij dat er een site zoals deze bestaat.

Heel veel liefs Jeanette
 
Jeanette,
Je moet beginnen met temp op de eerste dag van je menestruatie. ALtijd op het zelfde tijdstip (s-morgens voor je opstaat ook in het weekend (bijv als je door de week om half zeven op staat moet je in het weekend ook om half zeven tempen) en je moet het anaal doen (meest precies). zodra je temp meer dan 0,2 graden stijgt (langer dan drie dagen t.o.v. de zes dagen ervoor) heb je je ei gehad. Zo is het mij door de gyn uitgelegd. op www. babybrabbel.org kun je meer over dit onderwerp vinden
succes met je wens en ik hoop voor je dat hij snel in vervulling mag gaan
groetjes Bianca H
 
Hoi Anoniem,,

Jeanette bedoeld denk ik :
In de afgelopen maanden dus eerst een keer een maand van 28 dagen cyclus bv februari toen de volgende maand had ze een cylus van 26 dagen b.v maart en weer een andere maand bijvoorbeeld april had ze een cyclus van 24 dagen.
snappie? anders hoor/lees ik het nog wel van je
 
hoi!

Ik kom nog niet lang hier en het viel me op dat iedereen wat ouder is. Nu las ik dat jij ook 21 bent. Ikzelf ben dus ook 21, word in juni 22. Ik ben gestopt met de pil in februari maar op het moment ongi, dus pech.
Maar ik hou het kort, hopelijk zie ik je hier nog wat vaker!!!
PS ik vind het ook raar dat sommige meiden zo zwanger zijn door de pil heen etc. dat vroegen mijn vriend en ik ons ook af hoe dat dan kan!! maar ja...

Liefs Debora
 
Terug
Bovenaan