Beginnen met teunisbloemolie na stoppen met pil

Hey ladies,

Ik heb een vraagje, ik ben net gestopt met de pil, over een tijdje gaan we voor het eggie. Ik las hier dat teunisbloemolie je cyclus regelmatig kan maken. Nu weet ik niet meer helemaal hoe mijn cyclus was voordat ik aan de pil begon (zit er namelijk al 10 jaar aan). Teunisbloemolie lijkt me handig om te gebruiken, maar zit te twijfelen of ik het nu gelijk zal gebruiken of een paar maanden zal wachten om te kijken hoe mijn cyclus gaat worden. Want als je er eenmaal aan bent begonnen, en je stopt daarna, heeft je lichaam het dan niet 'nodig' om regelmatig te blijven?? Of maakt dat niet uit?
Iemand ervaring en wat raden jullie aan??

Groetjes Stefanie

Hoi ....(weet even niet meer hoe je heet),
als ik jou was, maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, zal ik nog even wachten met het gebruik van teunisbloemolie. Ik had na het stoppen van de pil een cyclus van 37 dagen en wilde dit gaan verkorten en ben dus aan de teunisbloemolie gegaan, volgende cyclus 29 dagen, dus heel netjes. Alleen kreeg ik van de homeopaat te horen dat er NIET is bewezen dat teunisbloemolie niet schadelijk is voor je ongeboren kindje, dat risico wilde ik niet nemen, dus ben gestopt. Op potje staat ook niet gebruiken bij  eventueele zwangerschap. Daarna was mijn cyclus 33 dagen, dus had zeker wel tijd nodig om het zelf te doen in plaats van met hulpmiddelen. Nu ben ik aan het wachten op mijn menstruatie en zit eind dag 31, heb beetje gevoel dat het weleens raak zou kunnen zijn, maar weet het niet zeker. Je moet het helemaal zelf weten, maar ik zal gewoon even je lichaam maand of 3 tot rust laten komen, mocht het dan nog een hele lange cyclus zijn of je bent heel onregelmatig, dan kan je altijd nog teunisbloem gaan slikken. Het is ook zo dat als je teunisbloem olie een paar maanden hebt geslikt je lichaam dan ook weer op gang moet komen om het zelf te doen, dan kan het regelmatige ook weer onregelmatig worden. ik hoop dat ik je wat geholpen heb, door mijn ervaring met teunisbloemolie.

Groetjes Tamara

Dank je wel voor je reactie!

Nu ik zo jouw ervaring heb gelezen denk ik dat ik maar even wacht het het gebruik ervan. Ben juist van de pil af gegaan omdat ik niet meer die hormonen wil en dat mijn lichaam het nu zelf gaat doen. Maar weet je ook waarom het eventueel schadelijk zou kunnen zijn voor de baby?

En leuk dat je denkt dat het raak is!! Waarom denk / voel je dat? Hoelang ben je al aan het proberen?

Ik ben heel benieuwd hoe mijn lichaam het er nu vanaf gaat brengen. Ben in eerste instantie aan de pil gegaan omdat ik altijd heel veel rugpijn/buikpijn had tijdens m'n menstruatie. Volgens mij ga ik dat ook weer terugkrijgen, helaas .
Maar alles beter als die rotzooi in je lichaam!!

Terug
Bovenaan