Beginnen of niet?

Hai meiden,

Ik hoop dat jullie mij uit mijn dilemma kunnen helpen!
Wij willen heel graag een tweede kindje nu willen wij eigenlijk wachten tot volgend jaar omdat wij graag volgend jaar nog op vakantie willen.

Dit is het enigste wat ons nu tegen houdt.
Het kriebelt bij mij heel erg! Zouden jullie ook wachten tot volgend jaar of gewoon stoppen met de pil en gaan?

Hi!
Gewoon gaan!
Je weet nooit hoe snel of hoe lang het duurt voordat je überhaupt zwanger bent, en dan duurt het nog 9 maanden voordat de kleine er is. En je kan toch ook op vakantie terwijl je zwanger bent?

Het kan wellicht maanden duren voordat het raak is...
En je kan ook op vakantie met je kleintje, of je kan een oppas regelen voor die periode als je echt zonder baby weg wilt gaan.
Ik vind dat de vakantie plannen van volgend jaar niet een excuus moet zijn om niet nu al te proberen als jullie allebei graag willen.?

Gewoon ervoor gaan. Je weet nooit hoe het loopt. En op vakantie kan je met een kleintje ook en anders dat jaar erop.
Op vakantie willen zou voor mij absoluut geen reden zijn om het uit te stellen

Waar wil je naar toe gaan? Je kan toch prima op vakantie gaan wanneer je zwanger bent? Zelf zou ik niet hoogzwanger in het buitenland zitten maar eerder in de zwangerschap zou ik gewoon gaan hoor.

Voordat we gingen proberen zwanger te worden van de eerste, zijn we wel eerst (ver weg, zika land) op vakantie gegaan.
Ik denk dat het volledig af hangt van wat je wensen en verwachtingen zijn. Misschien goed om dit met je partner te bespreken, uiteindelijk moeten jullie er beiden achter staan om weer te gaan proberen.

Terug
Bovenaan