<p>Goedenavond lieve mama's, </p><p>Ik heb een vraag over de ontwikkeling van ons dochtertje van negen en halve maand. Ze kan al heel goed zelfstandig zitten, zit heel stevig en ze kan goed naar haar buik rollen (wilt wel alleen maar over rechts rollen hoevaak we de linkse kant ook oefenen) we komen ook bij de fysio dit op aanraden van de ostheopaat van ong vijf maanden geleden.</p><p>Ze kan alleen nog niet kruipen of echt goed tijgeren, ze duwt zich soms naar achteren als ze op haar buikje ligt. Ook kan ze nog niet zelf in zit komen of vanuit zit naar de buik. Optrekken aan meubels of dergelijke is ook nog niet aan de orde. De fysio die had laatst via videobellen een testje uitgevoerd en daar scoorde ze p10, verder heeft de fysio niet gezegd dat ze achterloopt wel heeft ze ons oefeningen gegeven die wel doen en echt vaak oefenen maar het lijkt gewoon geen resultaat te hebben.</p><p>Verder brabbelt ze er flink op los en is de fijne motoriek gewoon hartstikke goed. </p><p>Ben benieuwd wat jullie hier van vinden, is ze gewoon een beetje lui (als in ik weet waar ik zin in heb en waarin niet) of begint ze een achterstand te ontwikkelen</p><p>Liefs </p>