beginnende bekkeninstabiliteit?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
sinds 3 dagen heb ik last van mijn linker zij/bil/bekken. In plaats van minder wordt het juist erger. Zou dit het begin kunnen zijn van bekkeninstabiliteit?
Groetjes V.

Hoi Veerle.
Ik ben bang dat dat het begin is,ik heb er zelf ook last van precies waar jij omschrijft.
Mijn vriendin is ook zwanger (23 weken) en die zit al thuis en bij haar is dit ook hetzelfde begonnen. Ik heb ook moeite met lange afstanden lopen,dan word het erger.
Ik hoop dat het allemaal niet erger word!! Mijn vriendin krijgt nu cesarterapie maar het blijft pijnlijk. Hopelijk is het toch iets anders bij je!!
Wel aangeven bij de verloskundige hè!
Succes.   Groetjes Mikkie.

Hoi Veerle,

Het kan natuurlijk meevallen. Ik heb zelf met 16 weken hetzelfde gehad, na 3 weken was het weer over. Maar het kan net zo goed foute boel zijn. Ik zou even de huisarts bellen en ernaar laten kijken. Als het niet goed is kun je er niet vroeg genoeg bij zijn. Fysio kan ook, heb je geen verwijzing meer voor nodig tegenwoordig.

Sterkte Juffie

Thanx, voor jullie snelle reacties.
Tsja. Ik dacht het zelf al. Het zit ook niet echt in mijn zij trouwens, maar meer op de heup (kon gisteren niet op het woord heup komen, zwangerschapsdementie???).
Het trok gisteravond ook door naar de rechterkant.
Gelukkig is het vanmorgen weg. Ik hoop maar dat het wegblijft. Ga het wel in de gaten houden. Volgende week moet ik naar de verloskundige en dan bespreek ik het zeker.
Groetjes V.

Hoi Veerle,

Fijn dat het vanmorgen wat minder was. Hoe ver ben je eigenlijk? Ik weet dat al vrij vroeg in de zwangerschap je banden gaan verweken waardoor  de spieren bij je heupen veel meer klappen moeten opvangen. Dat was bij mij ook zo. Het  was eigenlijk een soort spierpijn dus. Maar wel flink heftig. Wat bij mij hielp was heel goed naar mijn lijf luisteren. Rusten bij pijn. En je schrap zetten   ( je spieren aanspannen ) als je op gaat staan en weer gaat zitten. En natuurlijk letten op je houding. Dus goed rechtop zitten.

Hoop dat het snel weer weg is maar hou het in de gaten.

Veel sterkte

Juffie

Hoi Juffie,
ik ben nu 22 weken en 1 dag. Heb nog niet echt een buik. Een beetje. Maar ik voel gewoon mijn heupen goed. Vandaag niet echt pijnlijk, maar een beetje trekkerig gevoel.
Ga vandaag sporten. Rustig aan en kijken hoe het gaat.
Groetjes V.

Hoi Veerle

Ik ben nu 33w en 4d zwanger. Ik heb een aantal weken geleden ook klachten gekregen. Had pijn in mijn schede en had pijnscheuten naar mijn linker lies. Ik kreeg moete met lopen, zitten, staan, omdraaien in bed, auto rijden etc etc. Ik dacht dat dit de bekken waren maar dit is het dus niet. Bij mij zijn het de bekkenbodemspieren en blijkt dat dit weer wat anders is dan bekkeninstabiliteit. Want dan heb je ook meer last van pijnscheuten in je rug.
Ik krijg nu 1x per week fysio en moet zeggen dat ik er wel baad bij heb.
1 goede tip. Schaf echt een voedingskussen aan. Leg deze lekker tussen je benen als je gaat slapen. Je merkt dat je dan 's nachts maar ook vooral 's ochtends minder klachten hebt.

Veel succes ermee

gr liesbeth

Terug
Bovenaan