Beginnende miskraam?

A

Anoniem

Guest
Hallo iedereen!

Ik heb dit verhaaltje ookal bij de mei forum neergezet want ik word namelijk ook een mei moeder als dit nog goed komt.
Sinds gister avond heb ik wat bruin bloed verlies en vandaag was het nog niet over dus ik heb de verloskundige gebeld en ik kon meteen langskomen ze heeft verteld dat het een begin zou kunnen zijn van een miskraam.
Morgen bel ik om een afspraak voor een echo te laten maken en dan zien we hopelijk meer...

XXX ssuss

Hey suss
Ik hoop echt dat het goed komt. Een miskraam is nogal
een behoorlijke schok! En dat weet ik zelf heeel goed...
Ik had in Januari een miskraam, das echt niet leuk.
Aan de ene kant had ik toen het voordeel, dat ik niet
wist dat ik zwanger was.
Bij mij gebeurde het rond de 5wk toen!
Ik wil je een hart onder de riem steken, ik hoop echt
dat het goed komt!!!!
Ik wens je heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel
sterkte toe bij de gyn.

Groetjes
  Hanna

ps. Rustig aan doen, en als het je niet lekker zit gewoon aan de
          bel trekken!

Hoi Ssuss,

Natuurlijk kan ik je niet vertellen of het een miskraam wordt ja of te nee, maar ik heb rond de 10 weken ook een aantal dagen bruin bloedverlies gehad. Volgens mijn VK was dit (oud)  innestelingsbloed en zolang ik er geen krampen bij kreeg en het bloed niet helder rood werd moest ik proberen mij niet druk te maken.

Afgelopen maandag ben ik weer bij de VK geweest met mijn  15 weken zwangerschap en ik hoorde een schitterend hartje.

Hopelijk gaat het met jou ook goed. Laat het nog even horen, sterkte met de spanning.

Roebertha

Hai Ssuss

Vanuit mijn kant een vergelijkbare reactie...
Natuurlijk kan ik niet voor jouw situatie spreken, maar zolang het oud bloed is en je geen krampen hebt, hoeft er niets aan de hand te zijn. Ik weet uit ervaring dat je je waarschijnlijk toch druk maakt... Toen ik net mijn 12 wkn echo had gehad begon mijn bloedverlies. Dit heeft 3 weken (!) aangehouden, maar er is niets aan de hand geweest. Het is vanzelf opgehouden en nu voel ik al een tijdje vanalles rondspartelen in mijn buik.
de VK kon mij geen beloftes doen, maar zei er wel bij dat het niets ergs hoeft te zijn zolang het oud bloed is en ik geen krampen had. En soms met rood, helder bloed hoeft er zelfs geen miskraam te komen. In het begin kan het een innestelingbloeding zijn en later kan het ook door geslachtsgemeenschap of harde ontlasting komen. De nieuwe bloedvaatjes in je baarmoeder zijn nog teer en kunnen makkelijk kapot gaan.

Veel succes en probeer jezelf niet al te druk te maken. is makkelijk gezegd van een afstand, ik weet het... Hopelijk is alles goed!

Rosanne, 18 wkn + 6 dgn

Bedankt voor jullie reacties!!

Tja het is idd waar dat als ik geen krampen met helderrood bloed krijg dan is er nog niks aan de hand maar dit zou wel  het begin kunnen zijn.
Ik duim nog even verder...

xxx ssuss

Hoi ssuss,

Ik heb ook bruin bloedverlies gehad, met 7 weken. Het duurde ongeveer twee dagen. Sindsdien heb ik geen bloed meer verloren. Ik heb de gyn aan de telefoon gehad, en die zei dat ik alleen maar kon afwachten. Ik mocht wel langskomen, maar ik zag het nut er niet zo van in.

Dat is intussen 3 weken geleden - morgen ga ik weer terug voor een echo. Duimen maar!

Ik duim voor je dat het bij jou ook gewoon ophoudt. Laat je ons weten hoe 't ging met de echo? Veel sterkte!!
~Hilde

Hilde, hoe is je echo gegaan?

Ik heb overlegt met de vk en besloten om nog even 1 a 2 weken af te wachten op de gewone echo want ze zegt zolang ik geen krampen en echt bloed verlies hoef ik me eigenlijk geen zorgen te maken.
Het kan een begin zijn van een miskraam maar daar kan ik op dit moment niks aan doen en na het onderzoek ook niet dus dan moet ik ook afwachten en ze kunnen niet zien of het hartje klopt en over 1 a 2 weken wel!

XXX ssuss

De echo was goed!! Dus er is nog hoop hoor, ook voor jou! We hoefden geen inwendige echo te maken; met een uitwendige echo was het goed te zien - het kindje bewoog! En het hartje klopte goed - ongeveer 140 slagen per minuut, en dat is normaal voor dit stadium. Het kindje is bijna 10 weken.

Ik ben echt uitgelaten ! We hebben besloten het gewoon iedereen te vertellen nu (behalve mijn werkgever, daar wacht ik nog een week of 2, 3 mee... je weet maar nooit, toch?)

Wanneer mag je precies die echo doen? Hoeveel weken ben je dan ongeveer zwanger? Moed houden, hoor! Ik heb me al die tijd voor niets zorgen gemaakt, en dat wens ik niemand toe!!

Veel liefs,
Hilde

Terug
Bovenaan