begint het te rommelen ???

Hallo dames,

ik ben vandaag 35+5 en  sinds gisteren voel ik me niet echt lekker meer.
De kleine is heel erg actief.
maar ik ren ook de hele tijd naar de wc. Voor te plassen maar ook voor de grotere boodschap.
Vandaag wil het niet echt lukken. ben snel geirriteerd. slaap slecht. Vandaag de laatste les van de zwangerschapsgym gehad. Bij thuiskomst was ik dood-op. Een pijnlijke buik en misselijk.

Kan nu ook weer niet slapen. De buik doet pijn. ben misselijk. ren me rot maa de wc, enz...

is het nou aan het rommelen bij mij of heb ik gewoon een buikgriepje of zoiets te pakken ???

groetjes Jeanine

Jeetje, lastig he?
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Toen ik 36 weken was kreeg ik last van braken (meer dan normaal), diarree en buikkrampen en ook heel duidelijk pijnlijke harde buiken! Aangezien mijn eerste bevalling begonnen was met braken en diarree, dacht ik meteen dat nummer 2 zich aan het aankondigen was. VK gebeld, maar die kon geen ander advies geven als afwachten. Als de weeen regelmatig werden en toenamen, dan moest ik maar terugbellen.

Bij mij bleven de weeen onregelmatig (maar het waren wel echt weeen), en diarree en braken werd heel heftig. Een uur of 36 is het heel heftig en zwaar geweest (ook nauwelijks geslapen) en toen werd alles beduidend minder en kon ik 'gewoon' uitzieken. De weeen waren ook weer verdwenen, alleen nog darmkrampen.

VK zei dat ik buikgriep had, maar bij die termijn is de baarmoeder erg gevoelig voor prikkels en kan dan gaan meedoen. En zo zei ze, het kan ook een bevalling (vroegtijdig) in gang zetten, maar alleen de tijd kan dat leren!

Ik was zelf wel erg blij dat het niet doorgezet had, want ik was helemaal slap en leeg, geen leuke manier om een bevalling/kraamtijd te moeten doen. Uiteindelijk ben ik met 41+5 wkn spontaan (ditmaal zonder braken/diarree) bevallen...

(bij mijn eerste bevalling hebben braken/diarree slechts een paar uur geduurd voordat ik regelmatige weeen kreeg)

Het klinkt dus als een griepje (echt niet fijn als je hoogzwanger bent!), maar alleen de tijd zal het leren...

Veel sterkte, succes en beterschap!

Hallo meiden,

Vandaag gaat het een beetje.
Vanacht niet echt geslapen. Maar met frisse moed opgestaan. Ik had van alles op de planning staan maar na een uur begon het weer. Moe, misselijk, pijnlijke buik, enz...
Niet echt iets wat op weeen lijkt. Zal wel gewoon buikgriep zijn.
Maar het sloopt je wel. Mocht de bevalling nu beginnen ben ik al op voordat ik echt op dreef ben. Hopelijk voel ik me snel beter zodat ik energie kan opdoen voor de bevalling.
Maar de kleine blijft me wel wat erg actief, ook vandaag. Misschien wil hij er toch wel graag uit.

Afwachten dus. En tot die tijd : naar de wc blijven rennen, 5 keer per dag een uurtje slapen want 1 hele nacht houd ik niet vol en verder me gaan gedragen als een zwangere (benen hoog, rustig aan doen en op mijn kont zitten)

Groetjes Jeanine

We zijn inmiddels een week (een warme week...) verder, hoe voel je je? Is de beeb wat rustiger of heeft deze de uitgang toch gevonden?
Ik hoop dat alles goed is met jullie beiden! En natuurlijk als de kleine er nu nog niet is, deze ook besluit om nog lekker die laatste weekjes uit te zitten!
Sterkte met het weer en met je gezondheid!

Liefs
Sas

Terug
Bovenaan