Begrijp er niets van > help?!

<p>Hi iedereen, ik begrijp helemaal niets meer van mijn cyclus en vraag daarom jullie hulp! Ik probeer het zo kort en duidelijk mogelijk uit te leggen.    Mijn menstruatie begint altijd met héél lichtbruin bloedverlies dat met de dag iets meer wordt en steeds roder van kleur wordt. Deze cyclus begon dat al op 17 juli met heel licht bruinverlies. Ik weet niet precies wanneer de eerste dag van mijn menstruatie is, omdat het bloedverlies geleidelijk steeds meer toenam. Voor het gemak heb ik 17 juni als eerste cyclusdag aangehouden. Ik gebruik deze cyclus toch ovulatietesten waardoor ik op die manier ongeveer mijn NOD kan berekenen.   Direct na het bloeden, op 25 juni, ben ik begonnen met ovulatietesten. Op 7 juli had ik een knaller van een positieve ovulatietest. De dag erna, woensdag 8 juli, voelde ik veel steken rechts onderin mijn buik wat naar mijn idee mijn ovulatie was. Op de dag van mijn ovulatie, de dag daarvoor én de dag erna heb ik geïnsemineerd. Gister was het 2dpo en had ik veel last van witverlies. Daar doorheen had ik héél licht eenmalig bruinverlies. Daarnaast had ik last van steken in mijn vagina.  Vandaag is het 3 dpo en tot mijn verbazing ontdek ik helder/donkerrood bloed in combinatie met veel witverlies. Maar het was ook aardig wat bloed. Normaal zou ik denken dat mijn menstruatie zou starten, maar ik snap er niks van dat dit zo snel na mijn positieve ovulatie is. Kan iemand mij helpen? Weet iemand wat er is? </p><p> </p><p>Ik ben al ruim een jaar gestopt met anti conceptie. Ik houd nu voor het eerst mijn cyclus bij maar ik werd het hele jaar wel elke maand ongeveer op hetzelfde moment ongesteld. </p>

[quote quote=10339725]Wellicht een ovulatiebloeding. De eerste dag van je cyclus is trouwens de dag dat je helderrood bloedverlies hebt ?[/quote]
Ook als het helderrood bloed nog maar heel weinig is en vooral stolsels zijn? Dat had ik afgelopen maanden.
Nu heb ik geen stolsels, maar het lijkt mij te veel voor een ovulatiebloeding. Nu heb ik juist best veel donkerrood bloed. Mijn inlegkruisje zat vanochtend vol, ook tijdens het plassen kwam er veel bloed mee.

Je had de 7e een positieve ovulatietest, dus je NOD is de 22e (bij een lf van 14 dagen). Een ovulatiebloeding kan best veel zijn. Ongesteld ben je nu echt nog niet. Zodra je rond NOD helderrood bloed verliest, dan is dat de eerste dag van je nieuwe cyclus. Je hoeft helemaal geen stolsels te verliezen 

Hi,
je hebt online verschillende ovulatie/menstruatie apps.
Mijn advies zou zijn ALLES hierin te gaan zetten vanaf nu, zo kun je later alles makkelijk terug vinden. 
Je moet er echt even een paar proberen somigge zijn echt lekker uitgebreid, en kun je zelfs je moods, textuur van slijm, etc in aanvinken. 
Voor nu, onzeker, ik kan er weinig zinnigs over zeggen. 
Zo'n app heeft mij enorm veel duidelijkheid gegeven in wat er wanneer met mijn lichaam gebeurd en leerde ik mijn lichaam nog beter kennen en herkennen. 
Succes! 

Dankjewel Mamsell! Ik gebruik idd al een ovulatieapp, namelijk Flo.
Die zegt ook dat ik 22 juli zou moeten menstrueren. Echter denk ik nu echt dat ik ga menstrueren. Heb een maandverbandje in gedaan omdat het toch wel veel is voor een inlegkruisje.. Al hoewel mijn menstruatie nu heel anders begint dan 'normaal'. Normaal gesproken heb ik echt een week lang ofzo lichte (bruine) bloeding. Nu had ik alleen op 2 dpo eenmalig een héél lichte bloeding met witverlies. Vervolgens de volgende dag al gelijk soort van menstruatiebloeding. Ik kan nu inderdaad ook niks anders doen dan afwachten.. 

Terug
Bovenaan