Begrijp niet van de weken

Ligt het aan mij? Zo ingewikkeld kan het toch niet zijn? Toch geven allerlei sites andere weken af.
Eerste dag laatste ongesteld was 3 mei, ovulatie 19 mei dus dan ben ik 7/9 feb uitgerekend. Volgens sommige sites ben ik 6 weken en 5 dagen (tellen vanaf eerste dag laatste x ongesteld), volgens andere in week 6 want dat is de 7e week en weer andere 4 weken en 5 dagen (tellen dus vanaf ovulatiedag). Pffff
Wil het graag weten ivm echo woensdag ben heel bang ivm eerdere miskramen.
 
Je hebt er misschien nu niks aan maar je moet gewoon uitgaan van de datum die je te horen krijgt bij de termijnecho woensdag. Daar zijn die echo's voor.
succes
 
Meid, je bent net zover als ik. Ik ben vandaag 6 weken en 5 dagen zwanger en 7 februari uitgeteld. Je moet echt uitgaan van de eerste dag van je laatste menstruatie (ervan uitgaande dat je een regelmatige cyclus hebt). Misschien dat de echo iets afwijkt, het ligt er natuurlijk ook aan wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden.
 
Ik heb volgende week maandag al mijn eerste echo. Als het goed is, ben ik dan 7w6d. Ik heb met ongeveer 6 weken wat bruin/rode afscheiding gehad, toen dacht ik dat het misging. Maar het heeft niet doorgezet. Sinds vorige week ben ik kotsmisselijk, dus ik verwacht nog wel dat er iets zit. Vandaar dat ik nu ook al een echo mag laten maken, om te kijken of het allemaal nog goed gaat. Wanneer mag jij?
 
Terug
Bovenaan