begrijpen..

Wanneer gaat een baby een beetje leren begrijpen wat ie wel en niet mag? Mn zoontje is 7.5 maand en hij kan je echt hard knijpen in je gezicht en dan zeg ik wel steeds "zachtjes" , maar ja hij snapt natuurlijk nog niet wat ie nou verkeerd doet ..
 
Wij hebben 2 kinderen en bij ons is het zo rond de 9 mnd. begonnen dat ze echt een beetje begonnen te begrijpen als ik zei dat iets niet mocht. Mijn dochter stond al met 6 en halve maand die begreep op die lft. ook niet als ik zei nee mag niet. Ze is nu 10 mnd. en snapt sinds een maand wel als ik zeg mag niet. Maar je moet wel elke keer herhalen, ze onthouden het nog niet echt en proberen elke keer opnieuw.
Nog eventjes geduld dus.
Succes!
 
Mijn zoontje is 6 maanden en doet dat inderdaad ook. Ik zeg gewoon steeds AU! In ieder geval op een toon die hem doet opschrikken, ik hoop dan dat hij gaat begrijpen dat dat niet de bedoeling is al zal dat nog wel een tijdje duren...
 
ze kunnen zeker tot 2 jaar kun spel niet onderbreken dus dat moet je dan doen.niet alleen nee op tik op de vingers,maar ook weg halen.dus ze blijven dan door gaan.je kan inderdaad al aanleren maar ze weten dan wel dat het niet mag maar ze weten niet wat ze ermee moeten.als jij bijv nee zegt.
 
Terug
Bovenaan