Behandeling Ziekenhuis

<p>hoi,</p><p>ik zal me even kort voorstellen. 27 jaar, partner 28. Geen anticonceptie sinds april 2014 en nog niet zwanger.</p><p>in 2016/2017 zijn we bij het AMC terecht gekomen op de fertiliteitsafdeling. Onderzoeken waren goed, man iets trager zaad, maar de cijfers waren goed wat betekende dat de kans groter was dat we op eigen kracht zwanger zouden worden dan met hulp. Grote teleurstelling en zonder vertrouwen gingen we naar huis. Nu 1,5 jaar nog steeds niet zwanger. Vanmorgen weer de rodeduivel en dus ook een mail gestuurd naar het AMC. </p><p>Heeft iemand ervaring? En zou je dit met mij willen delen waardoor ik iets positiever er in kom te staan. De moed is mij echt in de schoenen gezakt.. ben intens verdrietig. En elke menstruatie wordt zwaarder en zwaarder..</p><p>wie heeft er behandelingen gehad in het ziekenhuis met positief resultaat. Wat voor behandelingen waren het?</p><p>liefs, Car</p>
 
He Car,Wat vervelend voor jullie dat het nog steeds niet is gelukt om zwanger te raken.Wij zijn na een jaar zelf proberen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Alles was bij beide goed, alleen ik had een hele onregelmatige cyclus.Daar heb ik Clomid voor gekregen en bij ronde 11 via het ziekenhuis is het gelukt.Daarna nog 2 x zwanger geraakt vrij snel zonder ziekenhuis.Ik zou toch terug gaan en kijken wat de mogelijkheden zijn voor jullie. Heel veel succes 
 
[quote quote=10151143]He Car, Wat vervelend voor jullie dat het nog steeds niet is gelukt om zwanger te raken. Wij zijn na een jaar zelf proberen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Alles was bij beide goed, alleen ik had een hele onregelmatige cyclus. Daar heb ik Clomid voor gekregen en bij ronde 11 via het ziekenhuis is het gelukt. Daarna nog 2 x zwanger geraakt vrij snel zonder ziekenhuis. Ik zou toch terug gaan en kijken wat de mogelijkheden zijn voor jullie. Heel veel succes[/quote]Dankjewel voor je snelle reactie! Ik heb een regelmatige cyclus altijd tussen 26/27 dagen.. heb je naast clomid ook ki of iui gehad?fijn dat je de 2x er na zwanger bent geworden zonder het ziekenhuis. Ik zie er tegen op. Al die afspraken.. maar wel voor een goed doel uit eindelijk!
 
Nee ik heb geen iui gehad.Ze hebben wel een keer een foto van mn eileiders gemaakt dmv contrast vloeistof. Daarmee konden ze zien of ze eventueel niet verstopt zaten. Snap wel dat je er ergens tegen op ziet. Maar dan heb je wel hulp en word je goed in de gaten gehouden hoe alles verloopt, dat gaf mij weer een fijn gevoel. Zo kreeg il geregeld een echo om te kijken of mijn eitjes goed groeide en dan bloed prikken of er een eisprong was geweest..Ik hoor ook veel positieve verhalen over acupunctuur,  misschien kun je daar eens voor informeren.
 
Hoi Carryslee, wat een verhaal al zo lang ben je gestopt met de anticonceptie en nog steeds niet zwanger.ik zou denk ik toch na zo een lange tijd weer aan de bel trekken en ze moeten maar met een plan komen. Bij ons heeft het ook een lange tijd geduurd. Na 3 jaar proberen de huisarts gebeld en afspraak gemaakt die stuurde ons meteen door naar het zkh. Daar allerlei onderzoeken gehad en daar kwam uit dat mijn vriend traag zaad had waardoor we dus een traject in moesten. Super spannend allemaal want je weet niet wat je te wachten staat allemaal. Wij kwamen in aanmerking voor een ICSI behandeling. Jezelf prikken ik moest er niet aan denken maar het viel mij zo allemaal mee en het is super snel gegaan na onze eerste behandeling was ik Meteen Zwanger nooit verwacht dat het zo snel kon gaan. Nu Alweer 20 weken zwanger. 
 
Hoi CarrieSlee, Ik ben 35, partner is 37 en we zijn momenteel 38 weken zwanger van onze 3e. Bij ons is onze 1e kind eigenlijk zonder problemen en met de 1e x proberen spontaan gekomen. Onze 2e liet echter jarenlang op zich wachten.Er is in die jaren ook heel veel gebeurd in onze privelevens; we kregen het enorm druk met onze carrieres en onze kind, hadden in het weekend ook best veel afspraken, al met al een best druk en ongezond levensstijl hielden we erop na. Je zag het niet direct aan mij, maar ik was 10 kg zwaarder geworden door de jaren heen en we rookten beiden.Op een gegeven moment realiseerden we ons dat we al zo’n 7 jaar verder waren en begonnen we ons zorgen te maken. We hebben ons gemeld bij de fertilittskliniek van ons zkh en daar wat gesprekken en onderzoeken gehad. Ook tegen ons werd er gezegd dat het mogelijk moest zijn op eigen houtje en alles het gewoon deed. Ik merkte zelf dat ik al jaren niet meer lekker in mijn vel zat en had het hier over met een vriendin. Ze vertelde me dat hormonen van vrouwen heel erg beinvloed kunnen worden door een ongezonde leefstijl, ik had het zelf niet door maar snoepte best veel, sloeg maaltijden over, ontbeet haast nooit, rookte en dronk veel koffie. En ik werkte heel veel. Ik heb me toen verdiept in een aantal dieten die erop zijn gericht om de hormoonbalans van de vrouw weer in balans te krijgen. Daarnaast val je ook af omdat je koolhydraten beperkt. Ik ben toen ook gestopt met roken, heb een andere baan genomen waar ik minder ben gaan werken en koffie drinken beperkt naar 1 hooguit 2 kopjes per dag en heb wat nieuwe hobby’s ontdekt en een nieuwe uitdagende sport uitgekozen. Na 3 maanden bezig te zijn met het dieet zat ik weer lekker in m’n vel, kreeg ik positieve energie weer terug, was ik 10 kg kwijt en werd ik spontaan zwanger van de 2e. Nu een jaar later van de 3e!Ik weet natuurlijk niet hoe jij in elkaar zit en misschien heb je geen overgewicht, maar lees es een keer als je tijd hebt de boek van Vivian Reijs, zij heeft het ook over de werking van hormonen en het effect van ongezonde leefstijl. Ik heb zelf trouwens het dieet Metabolic Balance gevolgd. Je wordt begeleidt door een voedingsdeskundige. Ik hoop dat je er wat aan hebt en succes de komende tijd! Hoop dat het snel lukt! 
 
Hoi hoi,Mijn ervaring met het ziekenhuis is positief. Ik ben in feb 2018 via huisarts door gewezen. Nadat ik een miskraam heb gehad in zomer 2016 was mijn hele cyclus in de war. Na een gesprek in het ziekenhuis en afstemmen van t plan en wens zijn we begonnen met chlomid. Vanwege te veel negatieve bijwerkingben heb ik nu inmiddels twee cyclussen gedaan met Gonal F.  Nu in de afwachtende fase om een zwangerschapstest te kunnen gaan doen.Het duurt allemaal wel even, maar door de verschillende producten moet ook iedere keer weer de dosering worden afgestemd. Eerste behandeling Gonal F was een verademing omdat er eigenlijk geen bijwerking was. Effect in mijn lijf was beetje te heftig (7 rijpende eicellen) :p .  Dus daarna even een cyclus zonder hormonen alleen provera om de bloeding op te wekken. Daarna opnieuw met gonal f ( lagere dosering)Het is soms lastig om rustig te blijven, maar bij mij bied het echt rust dat er een arts mee kijkt. Eerste keren last van schaamte, wat maandjes later is het bijna gezellig. Heel veel succes!!! De eerste keren naar t ziekenhuis gaan zal lastig zijn. Wel een tip neem op je werk je leidinggevende in vertrouwen, dat maakt je afwezigheid op de meest onmogelijke dagen en tijden veel eenvoudiger.
 
Terug
Bovenaan